خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در همدان؛

سامانه هوانما در پایانه مسافربری استان همدان نصب و راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۰۴

سامانه اطلاع رسانی هوانما برای اولین بار در ترمینال مسافر بری همدان نصب شد.

همزمان با میلاد امام موسی کاظم(ع) به منظور دست یابی خدمات گیرندگان جاده‌ای به وضعیت جوی استان؛ سامانه اطلاع رسانی هوانما برای اولین بار در ترمینال مسافر بری همدان نصب شد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ این سامانه با پیگیری مستمر این اداره کل و با همکاری، مدیریت بحران استانداری، مدیر عامل سازمان ترمینال‌های شهرداری واداره کل هوا‌شناسی استان همدان در محل پایانه مسافربری نصب و راه اندازی شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌ها در مراسم بهره برداری از این سامانه بیان کرد: نصب این سامانه نیازی بود که تشخیص داده شده بود تا مردم، مسافرین و شرکت‌های حمل و نقل بتوانند از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها اطلاع پیدا کنند و کاری جدید بود که صورت گرفت.

نصرت ا.. حیدری اظهار داشت: ما در سنوات گذشته نیز برای اطلاع از شرایط جوی در گردنه‌های و محورهای استان، سامانه‌های هشدار هوا‌شناسی، نصب کرده‌ایم که مواردی مثل یخ زدگی سطح جاده‌ها را به اطلاع راننده می‌رساند.

وی افزود: در همین راستا برنامه اطلاع رسانی وضعیت جاده‌ها با هدف افزایش ایمنی و برنامه ریزی استفاده کنندگان از جاده‌ها هر روز صبح توسط کار‌شناسان این اداره کل در مرکز مدیریت راه‌ها از صدای مرکز همدان به سمع شنوندگان می‌رسد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌ها ضمن قدر دانی از تلاش انجام شده توسط همکاران اداره کل؛ مدیریت هوا‌شناسی ومسولین شهرداری در پایانه مسافربری افزود: در تلاش هستیم که بتوانیم این اطلاعات را به مرکز مدیریت راه‌ها انتقال داده تا به صورت آنلاین مورد استفاده مردم قرار گیرد.

حسینی مدیر کل هوا‌شناسی استان نیز بیان کرد: این سیستم به صورت آنلاین میزان دمای هوا و همچنین پیش بینی وضعیت جوی را در سطح استان و استان‌های مجاور به بهره برداران اطلاع می‌دهد

وی خاطر نشان کرد: این سامانه قابلیت نشان دادن وضعیت پرواز هواپیما‌ها را نیز دارا بوده و علاوه بر آن زیبایی‌ها و مناطق گردشگری استان را نیز به نمایش می‌دهد.

مدیر کل هوا‌شناسی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها بتوانیم در آینده نزدیک ایستگاه‌های جاده‌ای فعال در گردنه‌های اسد آباد، رزن و ملایر را نیز به این سیستم انتقال داده و مورد بهره برداری قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان ترمینال‌های شهرداری نیز ضمن تقدیر از مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌ها و مدیریت هوا‌شناسی اظهار داشت: با استقبال از پیشنهادات ارائه شده زیر ساخت‌های این برنامه آماده و زمینه نصب نرم افزار مهیا شد.

ملک محمدی هدف از انجام این امور را افزایش اطلاعات ترافیکی رانندگان توصیف کرد و گفت ما آماده همکاری و اقدام در جهت افزایش ایمنی تردد در جاد‌ها هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز