خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه به ایلنا خبر داد:

خودرو تیبا به روسیه صادر می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۰۷

در حال حاضر سود شرکت سایپا بیشتر از صادرات محصولاتش است تا از فروش داخلی و کشورهای دیگر نیز از خودروهای ما استقبال کرده اند تا جایی که در عراق گفته می‌شود پراید دلار است زیرا از قدرت نقد شوندگی بالایی برخوردار است.

یک مقام مسئول در سایپا گفت: قرار بود در سال ۹۱ رقمی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت شود که بعد این رقم به هزار میلیارد تومان کاهش یافت و بازهم هیچ کمکی به خودرو ساز نشد.

یک منبع آگاه در شرکت خودروسازی سایپا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا شورای رقابت نرخ تیبا ۲ را تعیین کرده است یا خیر؟، اظهار داشت: شورای رقابت هنوز نرخ تیبا ۲ را مصوب نکرده و این موضوع در پروسه زمان بر این شورا قرار دارد.

وی با انتقاد از اینکه دولت از سال ۸۴ تاکنون هیچ کمکی به خودرو سازان نکرده است، گفت: قرار بود در سال ۹۱ رقمی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت شود که بعد این رقم به هزار میلیارد تومان کاهش یافت و بازهم هیچ کمکی به خودرو ساز نشد.

وی تصریح کرد: موضوعی که به اعتقاد ما مغفول ماند در حوزه قیمت بود چرا که در مقطعی اعلام شد براساس نرخ ارز مبادله‌ای قیمت‌ها تعیین شود در صورتی که هیچ‌گاه ارزی با این نرخ به قطعه ساز و خودرو ساز ندادند.

وی با اشاره به اینکه بازار آذربایجان می‌تواند بازار خوبی برای ایران باشد، گفت: برنامه صادرات خودرو به آذربایجان و ترکمنستان را داریم و به نظر می‌رسد این کشور‌ها از محصولات ما استقبال کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سود شرکت سایپا بیشتر از صادرات محصولاتش است تا از فروش داخلی و کشورهای دیگر نیز از خودروهای ما استقبال می‌کنند تا جایی که در عراق گفته می‌شود پراید دلار است زیرا از قدرت نقد شوندگی بالایی برخوردار است.

این منبع آگاه خاطر نشان کرد: در کنار آن بازارهای نیجریه و روسیه نیز بسیار مناسب است و از تیبا ۱ و ۲ استقبال کرده‌اند وما توانستیم استاندارد روسیه را برای ارسال این محصولات بگیریم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ایمنی خودروهای خود را افزایش داده‌اید یا خیر؟، افزود: در بخش سرقت پراید موفق شده‌ایم تا پراید X۱۰۰ را با تقویت بدنه و موارد ایمنی سرقت آن را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم.

وی همچنین در مورد مشارکت با چینی‌ها نیز گفت: ما اگر چینی‌ها را وارد بیزینس خود کردیم به این دلیل بود که بتوانیم از فناوری‌های آن‌ها استفاده کنیم اما حداقل فضای داخلی را در اختیار آن‌ها قرار ندادیم و در فعالیت با چینی‌ها تنها ۱۰ درصد از مشارکت با چینی‌ها را در نظر گرفته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز