خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بورس:

شاخص حاکمیت شرکتی به اجرا نزدیک تر می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۰۰

به منظور طراحی شاخص حاکمیت شرکتی، شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار بر اساس معیارهای حاکمیت شرکتی رتبه بندی و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده اند و انتظار می رود بزودی مراحل کار نهایی شود.

مدیرعامل شرکت بورس گفت: به منظور طراحی شاخص حاکمیت شرکتی، شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار بر اساس معیارهای حاکمیت شرکتی رتبه بندی و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده اند و انتظار می رود بزودی مراحل کار نهایی شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، حسن قالیباف اصل افزود: به این منظور هر شرکت بورسی بر اساس چک لیست، یک نمره حاکمیت شرکتی دریافت کرده است. از سوی دیگر با توجه به هماهنگی های به عمل آمده میان معاونت توسعه شرکت بورس و شرکت فناوری مقرر شد تا شاخصی برای ۳۰ شرکت بالاتر هم طراحی شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم برای اعلام نمره شرکت ها انجام شده است.

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار یادآور شد: بحثحاکمیت شرکتی از دهه ۱۹۹۰ میلادی به صورت جدی مطرح شد و اکثر کشورها به سمت آن رفته و سعی کرده اند آن را اجرایی کنند؛ به طوری که درحال حاضر اکثر بورس های دنیا شاخص حاکمیت شرکتی دارند و تلاش می کنند شرکت ها را در این شاخص قرار دهند.

قالیباف اصل تصریح کرد: مطالعات در این زمینه نشان می دهد که این شاخص در بازارهای سرمایه عملکرد بهتری از شاخص عادی داشته و سهام آن با قیمت بالاتری در بازار خرید و فروش می شود و امیدواریم این شاخص در بازار سرمایه ایران نیز اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به رشد صدور کدهای معاملاتی در سال جاری، گفت: سال گذشته در شش ماهه نخست سال ۱۰۰ هزار کد معاملاتی جدید صادر شد اما امسال بالغ بر ۱۱۰ هزار کد صادر شده است.

قالیباف اصل با اشاره به اینکه تعداد کدهایی که صادر می شود، نشان دهنده ورود افراد جدید به بازار سرمایه است، تصریح کرد: این افراد بالقوه می توانند در بازار معامله کنند و در نتیجه صدور کد معاملاتی در بازار سرمایه نشان دهنده این است که افراد تازه وارد جزو پتانسیل های معاملاتی بازار سرمایه هستند.

وی تاکید کرد: رکود بازار سهام در ماه های گذشته به دلیل مسایل بنیادی نبود و شرکت ها مشکلی در ساختارها و داخل خودشان ندارند، علاوه بر اینکه بودجه های امسال شرکت ها فراتر از بودجه ای است که سال گذشته به بازار سرمایه داده بودند. اما تنها مشکلی که در بازار احساس می شد، مشکل نقدینگی بود که آن هم به دلیل یک سری سیاست های کنترل نقدینگی در کشور بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز