خبرگزاری کار ایران

هزینه ۲۵ درصد منابع تامین اجتماعی در حوزه درمان

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۵۶

سازمان تأمین اجتماعی ویترین خدمات اجتماعی در کشور است و سرمایه گذاری‌های مناسب و اثر بخشی در حوزه صنعت و اقتصاد داشته است.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: منابع سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۷۰ درصد برای تعهدات بلند مدت(بازنشستگی)، ۲۵ درصد در حوزه درمان و ۵ درصد در هزینه‌های متفرقه صرف شده است.

به گزارش ایلنا، نجات امینی در نشست با اعضای انجمن‌های کارفرمایی، صنفی و اتاق‌های تعاونی با بیان این مطلب، افزود: سازمان تأمین اجتماعی ویترین خدمات اجتماعی در کشور است و سرمایه گذاری‌های مناسب و اثر بخشی در حوزه صنعت و اقتصاد داشته است.

منابع سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۷۰ در صد برای تعهدات بلند مدت(بازنشستگی)، ۲۵ درصد در حوزه درمان و ۵ درصد هزینه‌های متفرقه صرف شده است.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به منظور حفظ توانایی در پرداخت تعهدات، ارایه خدمات و برای کمک به فرایند تأمین مالی مبادرت به سرمایه گذاری کرده، به طوری که سرمایه گذاری این سازمان به پایداری مالی آن کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی باید با لحاظ نوع، میزان و زمان سررسید تعهدات انجام پذیرد و از این حیثبا سایر نهادهای مالی تفاوت دارد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی سرمایه گذاری‌های عمده خود را در شرکت شستا، بانک رفاه کارگران، شرکت‌های خانه سازی و املاک و مستغلات انجام داده است.

وی افزود: برای تعیین مکانیزم‌های خلق ارزش، سازمان تأمین اجتماعی نقش تصمیم گیری و تصمیم سازی در شرکت‌ها را به عهده داشته، تناسب بین سازمان و شرکت‌های تابعه را ایجاد می‌کند به گونه‌ای که فرصت‌های بهبود در شرکت‌های زیر مجموعه ایجاد شده و سازمان نیز بتواند از آن‌ها استفاده کند.

وی اظهار داشت: تأمین مالی پروژه‌ها و سرمایه گذاری‌هایی که شرکت‌ها توان تأمین آن‌ها را ندارند از طریق استفاده از برند سازمان در سطح ملی و بین المللی و ایجاد صندوق‌های مشترک در سطح ISSAو تأمین مالی پروژه‌ها از این طریق انجام می‌شود.

امینی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی باید در پروژه‌ها و شرکت‌هایی سرمایه گذاری کند که از بالا‌ترین بازدهی برخوردار هستند و بدیهی است این سازمان از هر گونه ورود به پروژه‌ها و شرکت‌هایی که دارای چالش مالی و اقتصادی هستند باید پرهیز کند.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: کاهش نسبت وابستگی و تأثیر عوامل سیاسی و قانون گذاری بر منابع و داریی‌های سازمان از مخاطرات جدی آن به شمار می‌رود و در این خصوص عوامل محیطی و برونزا بر منابع سازمان بیشترین اثرگذاری را دارد.

وی گفت: مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در خصوص شرکت‌های واگذار شده از دولت به تأمین اجتماعی انجام اصلاح ساختاری در حوزه‌های مالی و مدیریتی بوده که باعثسودآوری این شرکت‌ها شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز