خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در گفت و گو با ایلنا:

تخریب و استفاده جناحی را به جای نقد به‌کار نبریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۳۴

هرچند در اوایل شروع به کار این تیم مذاکره کننده دغدغه هایی در مورد عملکرد آنها مطرح بود که با حمایت و صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت قاطع از این افراد این دغدغه ها امروز رفع شده است، آنها نیز نشان دادند فقط در راستای منافع ملی حرکت می کنند.

دبیرکل جامعه‌اسلامی کارمندان تاکید کرد: امروز در کشور با نوعی اجماع داخلی درباره موضوع هسته‌ای و مذاکرات روبه‌رو هستیم که در نتیجه موشکفافی‌ها و تیزبینی‌های مقام معظم رهبری است.

محسن کوهکن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره سخنان مقام معظم‌ رهبری پیرامون مذاکرات هسته‌ای و عملکرد تیم مذاکراه‌کننده گفت: بدون تردید آنچه غیر قابل انکار است و مقام معظم رهبری هم در بیاناتشان به‌ آن اشاره کردند، تلاش و صرف وقت زیاد توسط تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌باشد.

وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده با کوشش خود در نهایت توانستند حرف‌های خودشان را بزند که این یک دستاورد بسیار عظیم می‌باشد.

این نماینده اسبق مجلس شواری اسلامی گفت: هرچند در اوایل شروع به کار تیم مذاکره‌کننده٬ دغدغه‌هایی در مورد عملکرد آنها مطرح بود که با حمایت و صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت قاطع از این افراد این دغدغه‌ها امروز رفع شده است، آنها نیز نشان دادند فقط در راستای منافع ملی حرکت می‌کنند.

کوهکن درباره تمدید مذاکرات بیان کرد: صحبت‌های مقام معظم رهبری به شکل صریح و روشن نشان داد که ایشان همچنان با اصل مذاکره مخالفتی ندارند و همچنین تمدید مذاکرات را هم شکست مذاکرات نمی‌دانند. در حالی که مجددا روی چهارچوب‌های اصلی و نیت‌های آمریکایی‌ها تاکید داشتنند.

وی تصریح کرد: این تاکیدات فضایی را برای گروه مذاکره‌کننده به وجود می‌آورد، که در مقابل خاک یاس را بر روی امیدهای واهی آمریکا پاشید و مشخص کردند نتیجه مذاکرات هرچه باشند چیزی بر امنیت رژیم صهیونستی اضافه نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: امروز باید آمریکا و کشورهای غربی این موضوع را درک کنند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک واقعیت و قدرت مطرح و امپراطوری قدرتمند ایجاد شده است که قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد بلکه صرفا از حقوق مظلوم حمایت می‌کند که باید در چارچوب یک نوع عقلانیت در رفتار خود با‌ آن برخورد کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: امروز در کشور نوعی اجماع داخلی درباره موضوع هسته‌ای و مذاکرات روبه‌رو هستیم که نتیجه موشکافی‌ها و تیزبینی‌های مقام معظم رهبری است.

کوهکن در پاسخ به این سوال که آیا اعتراض‌هایی نظیر دلواپسی برخلاف منویات رهبری است یا خیر٬ گفت: در اینجا نکته ظریفی وجود دارد؛ امروز ما اگر از آقای ظریف سوال کنیم مطالبات درونی را در مذاکرات چگونه می‌بینند٬ حتما خواهند گفت این مطالبات باعثشدند که قدرت چانه‌زنی ما در مذاکرات بالا برود.

وی افزود: این تزی‌ست که حتی خود طرف مذاکره‌کننده هم به صورت گوناگون از آن استفاده می‌کند و حرف‌هایی از مخالفت‌های داخلی در ارتباط با موضوع مذاکره با ایران را مطرح می‌کنند. بنابراین ما نباید اجماع و حمایت از تیم و مذاکرات هسته‌ای را به معنی نبود نقد و پیشنهادات سازنده ارزیابی کنیم اما باید به لحن این نقد‌ها و پیشنهادات توجه کنیم که به سمت تخریب و سواستفاده حرکت نکند زیرا تخریب و استفاده جناحی از نقد به هیچ عنوان پذیرفته نیست و مهم این است آن را به جای نقد به کار نبریم.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان تصریح کرد: باید سعی کنیم به سمتی حرکت کنیم که در بحثمهم و حیاتی مذاکرات یک صدای واحد از کشور بلند شود و این موضوع به خوبی تا به امروز در درون قوا مشاهده شده است. در راستا این موضوع که مسئولان مربوطه بتوانند در روشنگری افکار عمومی حرکت کنند بسیار در ایجاد وحدت و اعتماد مردمی موثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز