خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه:

تیم مذاکره کننده از حمایت‌های رهبری و مردم برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۳۱

طرح سلامت که وزیر محترم درباره َآن توضیحاتی دادند بسیار مفید وخوب است و البته خود آقای وزیر یک انسان باسواد و بسیجی و از هر نظر دلسوز وبرجسته می باشند انشاله دراین کار که رهبر و مجلس از او حمایت کرده اند و همه نهادها وظیفه دارند به اوکمک کنند موفق باشد.

خظیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: در کشور ما انسجام وحدت بسیار خوبی زیر پرچم ولایت وجود دارد و تیم مذاکره کننده از حمایتهای رهبری ومردم برخوردار هستند و در این حال کشورهای ۱ + ۵ مجبورند با ایران کنار بیایند و باید بدانند نمی توانند ما را به زانو در بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله ناصر امامی کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران ابتدا درباره شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: ایشان بسیار به نسل جوان و تربیت اهمیت می‌دادند که می توانیم این موضوع را در دو آرزوی ایشان مانند مدرسه مروی و دانشگاه امام صادق(ع) ببینیم.

وی با اشاره به روز نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: امروز روز نیروی دریایی است که فرمانده محترم مطالب خوبی را در این باره بیان کردند اما می دانیم که این نیرو چگونه توانست خدمت کند و نیروی دریایی دشمن را در روزهای اولیه جنگ زمینگیر کند.

امامی کاشانی به صحبت‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی درباره نیروی دریایی اشاره کرد و تصریح کرد: امام آنان را نیرویی شجاع با شهامت می‌دانست که افتخار ملت ایران هستند و در این بین مقام معظم رهبری بحثنیروی دریایی به موضوع اقتصاد تاکید دارند که این نیرو وظیفه مهمی در امنیت اقتصادی امروز کشور داشته است.

خطیب موقت نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح سلامت خاطرنشان کرد: طرح سلامت که وزیر محترم درباره َآن توضیحاتی دادند بسیار مفید و خوب است و البته خود آقای وزیر یک انسان باسواد و بسیجی و از هر نظر دلسوز و برجسته است ان‌شاالله در این کار که رهبر و مجلس از او حمایت کرده اند و همه نهادها وظیفه دارند به او کمک کنند موفق باشد.

وی ادامه داد: امروز ما با مسئله دیگری روبرو هستیم که مسئله تکفیر است که مراجع قم در این باره از بزرگان دعوت کرده اند و بحثها و قطعنامه صادر و مقام معظم رهبری نیز مطالب ارزنده ای را گوشزد کردند.

وی با بیان اینکه مسئله تکفیر به زمان امیر المومنین(ع) و خوارج بر می گردد ابراز داشت: امروز باید آن را نتیجه کج اندیشی و کج فهمی برخی ازعلمای اسلام و استکبار جهانی دانست که این شجره قبیحه را راه اندازی کرده اند.

خطیب موقت نماز جمعه اضافه کرد: ابن تیمیه به عنوان پایه گذار معاصر تکفیر بحثرا از شرک آمیزی زیارت قبور شروع کرد و آنقدر این موضوع را توسعه دادند که حتی می خواستند گنبد رسول الله(ص) را نیز خراب کنند که مسلمانان مدینه که غالبا اهل سنت بودند صف کشیدند و اجازه این کار را ندادند. این کج فهمی ادامه یافت و رشد و توسعه پیدا کرد تا به ابن وهاب رسید و رابطه مستقیمی با قدرت در عربستان پیدا و آنها از آن حمایت کردند. که این انحراف فکری بیشتر نوعی لجاجت به شیعه بود که آن را به سلفی گری و سلف ارتباط می دهند که ما مشاهده می کنیم غزالی کتابی در زیارت قبور ائمه(ع) ‌دارد و اهل سنت واقعی با امامان مخالفتی ندارند.

امامی کاشانی با اشاره به حمایتهای رژیم عربستان از تفکر سلفی گری گفت: امروز مشاهده می کنیم رساله هایی در دانشگاههای آنها تدوین می شود که سعی می شود در آنها قیام امام حسین(ع) را علیه یزید ناحق جلوه دهند و در آن دانشگاهها نمره عالی می گیرند. این کج فهمی و انحراف امروز بسیاری از جوانان را با دلارهای نفتی و حمایتهای استکبار فریب داده است و آنها را با اهداف استکبار جهانی هماهنگ کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه گفت: این وظیفه حوزه های علمیه شیعه و سنی است که در این باره به افشاگری و آگاهی اقشار مختلف دست بزنند ما امروز می بینیم استکبار در یک بعد با انحراف دینی در بعددیگر با حرکاتی در فلسطین و دیشب نیز با حمله به منزل آیت الله شیخ قاسم در بحرین دست می زنند که ما همه آنها را محکوم می کنیم و آنها را توامان انحراف در اسلام با اصل استکبار می دانیم.

وی با بیان اینکه استکبار یعنی آنکه انسانی خود را از دیگری برتر ببیند که ما هم همین موضوع را در ژست های نمایندگان ۱ + ۵ مشاهده می کردیم، تاکید کرد: هر چند تیم مذاکره کننده وزیر محترم با متانت و قدرت بیان برای همه جهان روشن کردند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست.

خطیب موقت نماز جمعه اضافه کرد: همه دیدند منطق جمهوری اسلامی ایران استفاده و تولید سلاح اتمی را حرام است اما این حق را برای همه کشورهای جهان قائل است که از نظر انرژی صلح آمیز هسته ای بتوانند پیشرفت کنند.

امامی کاشانی درباره حمایتهای داخلی از تیم مذاکره کننده گفت: در کشور ما انسجام وحدت بسیار خوبی زیر پرچم ولایت وجود دارد و تیم مذاکره کننده از حمایتهای رهبری ومردم برخوردار هستند و در این حال کشورهای ۱ + ۵ مجبورند با ایران کنار بیایند و باید بدانند نمی توانند ما را به زانو در بیاورند.

وی در پایان به مناسبت پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) به مجلس یزید و افشاگری حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: در روزی که محکمه ای برای تو یزید تشکیل شود وجد حسین(ع) ‌ دادخواه آن محکمه خواهد بود و رئیس محکمه خداوند خواهد بود و تو آماده آن روز باش و تو نمی توانی زمام امور را در دست بگیری زیر ا پایان زمان به دست ما خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز