خبرگزاری کار ایران

قهرمان چرخ تیز ورزش های باستانی کشور:

ورزش باستانی لرستان نیازمند آرامش است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۷۹

قهرمان چرخ تیز ورزش‌های باستانی کشور گفت: مسئولان در راستای تحقق منویات رهبری باید توجه و نگاه ویژه‌ای به ورزش باستانی لرستان داشته باشند.

قهرمان چرخ تیز ورزش‌های باستانی کشور گفت: مسئولان در راستای تحقق منویات رهبری باید توجه و نگاه ویژه‌ای به ورزش باستانی لرستان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، احمد امانی جوان ورزشکار ورزشهای زورخانه‌ای و پهلوانی استان توانست در این مسابقات که با حضور ۱۹ استان در استان فارس برگزار شد، مقام اول وزن ۹۰ + کیلوگرم کشور را از آن خود کند

نفراول مسابقات هنرهای فردی کشور در رشته چرخ تیز در گفتگو با ایلنا گفت: از شش سالگی با تشویق‌های برادر بزرگم شهاب امانی به این رشته روی آوردم و خوشبختانه در تمام رده‌های سنی در مسابقات شرکت کردم و عناوینی را کسب کردم.

احمد امانی افزود: سه بار قهرمان رده بزرگسالان کشور در رشته چرخ تیز شدم، دو بار نفر اول مسابقات نیروههای مسلح در رشته چرخ تیز شناخته شدم در مسابقات ارتشهای ایران هم طلا گرفتم.

امانی درباره سطح کیفی مسابقات اخیر تصریح کرد: این مسابقات که بیش از ۱۹۰ ورزشکار و ۱۹ استان شرکت کرده بودند بخودی خود سطح کیفی را بالا بردند و ورزشکاران در کورس رقابت با هم تلاش می‌ کردند که بهترین عنوان را برای خود کسب کنند از طرفی حضور مسئولان فدراسیون از جمله: طلوکیان رییس فدراسیون، دبیر فدراسیون و مسئولان استان‌ها و چندین مسئول ارشد استان فارس به جذابیت مسابقات افزوده شد و تجربیات خوبی کسب کردیم.

این ورزشکار لرستانی در ادامه اظهار کرد: در این مسابقات مسئولان فقط به دادن مدال اکتفا کردند که جا دارد با توجه به اینکه ما سالهای سال است در این رشته فعالیت داریم و همیشه نیز نفرات بر‌تر شناخته می‌شویم در خصوص هدایا و پاداش توجهات ویژه‌ای به ما داشته باشند.

امانی با اشاره به اینکه دارای مدرک مربیگری ورزش باستانی است افزود: علاوه بر ورزش در این رشته مربیگری نیز انجام می‌دهم و هم اکنون حدود ۸ شاگرد در رده‌های مختلف با من کار می‌کنند که با تمام وجود تجربیاتم را دراختیار جوانان و نوجوان این رشته جذاب قرار می‌دهم.

قهرمان چرخ تیز کشور در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به ورزش باستانی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند برای رشد سنت‌ها و خصلتهای پهلوانی که‌‌‌ همان دیانت و جوانمردیست زورخانه‌ها باید احیا شوند.

مسئولان در راستای تحقق منویات رهبری هم می‌بایست توجه و نگاه ویژه‌ای به ورزش باستانی داشته باشند و انتظار می‌رود با تعامل با آموزش و پرورش تعداد کثیری از دانش آموزان مستعد این ورزش را شناسایی و آنان را تحت آموزش قرار دهند تا بدینوسیله فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای احیای زورخانه‌ها احیا و پویا شوند.

وی با دفاع از عملکرد هیات باستانی استان گفت: خوشبختانه از موقعی سرپرستی هیات به داریوش نظری از پیشکسوتان این ورزش رسیده، تیم‌ها در رده‌های مختلف به موقع به مسابقات اعزام می‌شوند و فعالیتهای خوب و مستمری در سطح استان در حال شکل گیری است که جا دارد در این فرصت از زحمات سرپرست هیات تشکر کنیم.

مانی همچنین با اشاره به زحمات مربیانش در راه موفقیتهای کسب شده‌اش در ورزش گفت: غلامرضا چنگیزیان، کرم قمری‌پور، مرشد امین کلانی، علی عبدالهی و روح اله تلوری در پیشرفت ورزش باستانی نقش بسزایی داشته‌اند که جا دارد در اینجا از آن‌ها تشکر داشته باشم لازم است در اینجا از حاج روح اله تلوری که کار سرپرستی تیمهای استان را در همه مسابقات بعهده دارد و متحمل زحمات بی‌شائبه‌ای می‌گردد تشکر ویژه بکنیم.

این ورزشکار در پایان ضمن قدردانی از فعالیتهای محمد گله دار که مسئول زورخانه نعمت الهی است و همیشه با روی باز ورزشکاران را پذیراست از زحمات و تلاشهای داریوش نظری تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز