خبرگزاری کار ایران

رئیس میراثفرهنگی استان تهران در گفت وگو با ایلنا:

از شهرداری بابت تجاوز به حریم عمارت عین الدوله شکایت کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۶۵

در حریم این بنای تاریخی فعالیتهایی برای ساخت و ساز مانند گودبرداری صورت گرفته بود که ما تلاش کردیم این اقدامات را متوقف کنیم، اما این ساخت و ساز ها هنوز متوقف نشده است و در حال پیگیری هستیم.

رئیس اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از شکایت این اداره از شهرداری تهران به علت تجاوز به حریم عمارت عین الدوله خبر داد.

رجبعلی خسروآبادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت عمارت عین الدوله در تهران گفت: در حریم این بنای تاریخی فعالیتهایی برای ساخت و ساز مانند گودبرداری صورت گرفته بود که ما تلاش کردیم این اقدانات را متوقف کنیم، اما این ساخت و ساز ها هنوز متوقف نشده است و در حال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: آخرین اقدامی که در این زمینه صورت گرفته است، شکایت میراثفرهنگی از شهرداری تهران به قوه قضاییه برای انجام این اقدامات است که امیدواریم نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

رئیس میراثفرهنگی استان تهران همچنین در مورد ساخت یک مسجد در حریم منظری برج آزادی گفت: ما با شهرداری در این زمینه مکاتبه کردیم تا نقشه های این بنا را برای ما بفرستد تا آن را اصلاح کنیم اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و نقشه ای برای اصلاح به دست ما نرسیده است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز این مسجد همچنان ادامه دارد، گفت: ما پیگیری های لازم را همچنان ادامه خواهیم داد و از طریق شورای شهر نیز در حال پیگیری این مسئله هستیم.

خسرو ابادی همچنین در ارتباط با پرونده ثبت جهانی برج آزادی اظهار کرد: سازمان میراثفرهنگی این مسئله را پیگیری می کند و در حال حاضر در تهران علاوه بر برج آزادی ثبت جهانی چند ساختمان دیگر از جمله موزه هنرهای معاصر، موزه فرش و کاخ نیاوران مطرح شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز