خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی:

با در نظر گرفتن اخلاق اسلامی در جهت توسعه علمی کشور گام برمی‌داریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۰۹

در مدتی که در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت بودیم توسعه علمی و فناوری کشور در جهت رفع نیازهای جامعه را در دستور کار قرار دادیم البته توسعه‌ای که همراه با اخلاق اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: با در نظر گرفتن اخلاق اسلامی در جهت توسعه علمی کشور گام برمی‌داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، حمید میرزاده صبح امروز در دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با آیت‌الله مکارم شیرازی که در دفتر این تقلید مرجع در قم برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران در حال بازسازی تمدنی خود است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی براساس نیت خالصانه و با تلاش‌های رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذاری شد و مورد تایید امام خمینی(ره) قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی خود را موظف می‌بینیم که در جهت توسعه علمی کشور و اخلاق اسلامی قدم برداریم، اظهار داشت: در مدتی که در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت بودیم توسعه علمی و فناوری کشور در جهت رفع نیازهای جامعه را در دستور کار قرار دادیم البته توسعه‌ای که همراه با اخلاق اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه ۴۴۰ واحد آموزشی در سراسر کشور دارد، یادآور شد: در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور مراقب هستیم که از آن اهداف اولیه‌ای که دانشگاه آزاد برای آن تاسیس شد دور نشویم.

میرزاده افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع کاردانی، ‌کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی در ۲۰۰ رشته تخصصی علمی که ۴۰ درصد آن علوم انسانی و ۶۰ درصد رشته‌های پزشکی و مهندسی است نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو در سراسر کشور دارد. در حال حاضر در کل کشور ۱۰ میلیون فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های مختلف کشور وجود دارد که نیمی از آنها که پنج میلیون نفر باشد از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار هیات علمی تمام وقت و ۲۸ هزار هیات علمی نیمه‌وقت به علاوه ۴۸ هزار کارمند در کل کشور در دانشگاه آزاد در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: با جمع فارغ‌التحصیلان، ‌ دانشجویان فعلی، ‌اساتید و کارمندان رقمی حدود هفت میلیون نفر به نوعی با دانشگاه آزاد اسلامی مرتبط بوده و هستند، یعنی از هر سه خانواده یک نفر با دانشگاه آزاد اسلامی سروکار داشته و دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص میزان شهریه‌های دانشگاه آِزاد اسلامی بیان کرد: هزینه‌های تحصیل بستگی به مقطع تحصیلی دانشجویان و همچنین رشته تحصیلی آنها دارد، برای مثال مقطع کارشناسی در هر ترم هزینه حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و همچنین هزینه هر ترم تحصیل در مقطع دکتری حرفه‌ای و تخصصی رقمی حدود ۷ میلیون تومان است.

میرزاده در پایان ابراز داشت: البته برای دانشجویان مستحق شرایط ویژه‌ای از جمله تخفیف شهریه‌ها و همچنین وام‌های دانشجویی و وام‌های ازدواج پیش‌بینی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز