خبرگزاری کار ایران

زارعی در گفت‌وگو با ایلنا:

اخبار متناقض درباره البغدادی راهکاری برای انحراف اذهان از شکست‌های داعش است

کد خبر : ۲۲۸۱۲۳

برای این‌که شکست داعش در منطقه و رسانه‌ها مطرح نشود، اخباری کاملاً ضد و نقیض درباره البغدادی و حتی زخمی شدن وی منتشر شده است چرا که برای تکفیری‌ها کشته شدن و از بین رفتن البغدادی بسیار مضر و کشنده محسوب می شود و باعثفروپاشی داعش می‌شود.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حملات هوایی ارتش عراق به استان الانبار گفت که در حملات نیروی هوایی ارتش عراق سرکرده گروهک تروریستی داعش زخمی شده و خبرهای مربوط به آن هم تایید شده اما مرگ وی به طور قطعی اعلام نشده است.

اصغر زارعی عضو هیئت علمی و کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: خبر مربوط به زخمی شدن ابوبکر البغدادی که توسط حملات هوایی ارتش عراق در استان الانبار و شهر موصل صورت گرفته است، خبر تایید شده محسوب می‌شود و صحت دارد.

وی ادامه داد: در گزارش‌ها و اخبار منتشر شده آمده است که البغدادی از ناحیه شکم، کمر و بازو دچار آسیب شده است که پس از زخمی شدن، وی برای مداوای اولیه به کنسولگری ترکیه در موصل منتقل شده است و حتی گفته شده پزشکان ترکیه و همچنین پزشکان رژیم صهیونیستی برای مداوای تکمیلی سرکرده گروهک تروریستی داعش اعلام آمادگی کرده‌اند.

زارعی افزود: اخباری مبنی بر این‌که ابوبکر البغدادی برای طی دوران نقاهت و درمان تکمیلی از شمال عراق به شرق سوریه منتقل شده است، منتشر شده اما این‌که چرا خبرهای ضد و نقیضی از کشته شدن وی منتشر می‌شود، باید به ماهیت نقش البغدادی رجوع کرد چراکه اگر خبر کشته شدن وی منتشر شود، اوضاع داخلی داعش و حتی بعضی از معادلات تغییر می‌کند.

وی با اشاره به شکست‌های پی در پی گروهک تروریستی داعش، گفت: شکست داعش در عراق، حلب و کوبانی به نوعی یک عملکرد منفی از سوی غرب و حتی عناصر داخلی داعش برای این گروهک تروریستی به حساب می‌آید، از این رو برای نگه داشتن روحیه افراد این گروه و حتی این‌که شکست این گروه در منطقه و رسانه‌ها مطرح نشود، اخباری کاملاً ضد و نقیض درباره البغدادی و حتی زخمی شدن وی منتشر شده است چرا که برای تکفیری‌ها کشته شدن و از بین رفتن البغدادی بسیار مضر و کشنده محسوب می شود و باعثفروپاشی داعش می‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اقدام‌های آمریکا در چند هفته اخیر در کمک‌رسانی به داعش ابراز کرد: آمریکا در جلولا از طریق بار ریزی هوایی تسلیحات انفرادی در اختیار عناصر این گروه قرار داد حتی دیده شد که هواپیماهایی که اقدام به این کار کردند، شباهتی به هواپیماهای ناتو داشته‌اند تا جایی که تعدادی هواپیما در شمال عراق فرود آمده‌اند و امکانات و تسلیحات مورد نظر را تحویل داده‌اند و از فرودگاه به محلی نامعلوم پرواز کرده‌اند و با نگاهی به این شواهد به راحتی می‌توان فهمید که اوضاع داعش مانند قبل نیست و با یک عدم توانایی روبه‌رو هستند.

وی در پایان با اشاره به حمایت‌های غرب، صهیونیست‌ها و عربستان از داعش به ویژه شخص البغدادی به خبرنگار ایلنا گفت: بغدادی به عنوان محور گروه‌های تروریستی در منطقه برای خیلی از جریان‌ها مهم و حائز اهمیت است و حتی در زنده نگه داشتن وی سعی و تلاش‌های بسیار زیادی می‌شود چرا که می خواهند شاکله داعش به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف آنها در منطقه از بین نرود لذا تمامی ابزار های خود را به نوعی در راستای حفظ این شخصیت محوری در داعش و جلوگیری از تضعیف آن به کار گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز