خبرگزاری کار ایران

ظرف ۹ سال اخیر:

شمار کارگران «آزمایش» از ۱۸۰۰ کارگر به ۳۰ نفر رسیده است / دو سال انتظار برای دریافت حق سنوات

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۹۹

در حال حاضر همه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی این کارخانه در توقیف طلبکاران است و قبل آن نیز این واحد تولیدی هر آنچه که تولید می‌کرد توسط طلب کاران کارخانه توقیف می‌شد و در ‌‌نهایت محصولی باقی نمی‌ماند که با فروش آن هزینه‌های کارخانه و کارگران تامین شود.

حدود ۱۶۰ نفر از کارگران کارخانه آزمایش واقع در شرق تهران که از سال ۹۱ به تدریج بازنشسته شده‌اند هنوز موفق به دریافت سنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.

کارگران بازنشسته این کارخانه به ایلنا گفته اند بازنشستگی شان با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور انجام گرفته است و رقم حق سنوات خدمت شان با توجه به میزان سوابق کاری از ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان متغیر است.

بازنشستگان این کارخانه قدیمی لوازم خانگی می گویند سنوات خدمت حقی است که قانون برای جبران سال هایی که کارگران زندگی شان را برای انجام کار صرف کرده اند در نظر گرفته است و این حق طبق عرف جامعه کارگری تنها سرمایه آنان برای ادامه زندگی در هنگام بازنشستگی است.

آنان با اشاره به تورم اقتصادی موجود در جامعه معتقدند چون در نهایت سنوات آنان به ریال پرداخت می شود هر روز تاخیر در پرداخت از سرمایه زندگی شان خواهد کاست.

بر اساس این گزارش، در میان کارگران بازنشسته، افرادی هم هستند که هنوز نتوانسته‌اند معوقات حقوقی چند ماه آخر فعالیت خود را دریافت کنند.

گفته می شود از کارگران قدیمی این کارخانه فقط ۳۰ نفر باقی مانده‌اند که تا یکسال دیگر آنان نیز بازنشسته خواهند شد.

یکی از کارگران بازنشسته این کارخانه در خصوص سرانجام کارخانه آزمایش شرق تهران به ایلنا گفت: از دو سال پیش که تولیدات این واحد باسابقه و قدیمی متوقف شده است، بخش عمده‌ای از حقوق ۱۸۰ کارگر کارخانه آزمایش که هنوز بازنشسته نشده بودند با اجاره تعدادی از سالن‌های تولیدی وانبار‌ها به سایر تولید کنندگان تامین می‌شد.

او افزود: این کارخانه در آغاز فعالیت دولت نهم ۱۸۰۰ کارگر داشت و به تدریج با پدیدآمدن مشکلات بخش زیادی از کارگران خود را اخراج کرد، به طوری که هم اکنون در این واحد تولیدی تنها حدود ۳۰ کارگر باقی مانده‌اند که در شرف بازنشستگی‌اند.

در ادامه این کارگر بازنشسته آزمایش اظهار داشت: در حال حاضر همه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی این کارخانه در توقیف طلبکاران است و قبل آن نیز این واحد تولیدی هر آنچه که تولید می‌کرد توسط طلب کاران کارخانه توقیف می‌شد و در ‌‌نهایت محصولی باقی نمی‌ماند که با فروش آن هزینه‌های کارخانه و کارگران تامین شود.

به گفته وی، این واحد تولیدی با آنکه توسط طلب کاران کارخانه محاصره شده است به هیچ وجه مشکل فروش محصولات تولیدی ندارد و در بازارهای خارجی همانند کشورهای حوزه دریای خزر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز