خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری:

یرای دفاع از منافع کشور باید تمام توان را به کار گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۸۲

در بندرعباس هم ۶ فروند ناو مجهز با سامانه های موشکی کوتاه، متوسط و بلند برد رونمایی می شود که توان موشکی سطح به سطح ما را بسیار بالا خواهد برد. / ناوشکن دماوند و زیردریایی نیمه سنگین فاتح آماده الحاق و رونمایی است ولی ما منتظر دستور سلسله مراتب هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در منطقه، تصریح کرد: برای دفاع از منافع کشور باید تمام توان را به کار گرفت.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با بیان اینکه در سال های اول دفاع مقدس دشمن در فکر محاصره دریایی کشورمان بود، گفت: هدف آنها جلوگیری از صادرات نفت بود و اگر این اتفاق می افتاد کشورمان از بعد اقتصادی نمی توانست جنگ را ادامه دهد. این در حالی بود که نیروی دریایی در ۷ آذر ۵۹ با انجام عملیات مروارید دشمن را در دریا شکست داد.

وی تصریح کرد: ما توانستیم عراق را محاصره دریایی کنیم یعنی فکری که آن ها برای ما می کردند ما علیه آن ها انجام دادیم و به نتیجه رساندیم و با این محاصره از واردات و صادراتشان جلوگیری کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی این اقدام را بزرگ ترین ضربه را به اقتصاد عراق ذکر کرد و افزود: ما پایانه های نفتی دشمن را از بین بردیم همچنین صادرات نفت آن ها هم مختل شد اما رژیم بعثبا کمک کشورهای دیگر باقی ماند.

سیاری در ادامه گفت: یک سوم مرزهای کشورمان دریایی است و دریا می تواند برای هر کشور امکانات خوبی مانند انرژی، منابع غذایی، تجارت، گردشگری، دفاعی و ارتباطات فراهم کند ولی در حالی که شهرهای مهم دنیا کنار دریاست، استعمار ما را از دریا دور کرده است، از این رو باید نظریه بازگشت به دریا را دنبال کنیم.

وی افزود: اولین حرکت هم حرکت نیروی دریایی است و کارکنان این نیرو با وجود محرومیت ها، امروز در مناطق دریایی مستقر هستند، دولت هم پای کار آمده است.

سیاری گفت: ما در مدار ۱۰ درجه حضور پیدا کرده و همه تحرکات را رصد می کنیم، امنیت را برقرار و ثابت کرده ایم توانمندیم.

وی با اشاره به حدود ۲۰۰۰ اسکورت کشتی و ۱۵۰ درگیری شدید و ۲۲ نجات کشتی کشورهای مختلف توسط نیروی دریایی افزود: ما امروز در آبهای آزاد هستیم و تمرینات را هم در آنجا انجام می دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: تمرین های مشترکی که با چین و روسیه داشتیم نشان داد که آنها نیروی دریایی ما را پذیرفته اند و حاضر هستند که با ما همکاری و رزمایش های بزرگتری انجام دهند.

سیاری گفت: برای این که در حوزه دریایی کشور به پیشرفت برسیم، باید فرهنگ سازی کنیم و این فرهنگ سازی وظیفه صدا و سیما و مدارس است که فعالیت های آنها قابل تقدیر بوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش مطالب مربوط به دریا را به خوبی در کتاب ها گنجانده است و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی درحال آشنایی با دریا هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره رو نمایی از سه طرح ساخته شده توسط جهاد خودکفایی نیروی دریایی گفت: در بندرعباس هم ۶ فروند ناو مجهز با سامانه های موشکی کوتاه، متوسط و بلند برد رونمایی می شود که توان موشکی سطح به سطح ما را بسیار بالا خواهد برد.

وی افزود: همزمان ۲ بالگرد ضد زیردریایی و یک بالگرد ضد سطحی را که تعمیرات اساسی آن انجام شده است الحاق خواهیم کرد، یک فروند هواناو هم در بوشهر الحاق خواهد شد.

سیاری تصریح کرد: ناوشکن دماوند و زیردریایی نیمه سنگین فاتح آماده الحاق و رونمایی است ولی ما منتظر دستور سلسله مراتب هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز