خبرگزاری کار ایران

رهبر دانشجویان معترض در هنگ‌کنگ از فعالیت سیاسی منع شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۷۴

یکی از رهبران اصلی دانشجویان معترض هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ که روز گذشته توسط ماموران پلیس این شبه‌جزیره دستگیر شده بود، از ادامه فعالیت سیاسی ممنوع شد.

یکی از رهبران اصلی دانشجویان معترض هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز - پنجشنبه - از ادامه فعالیت سیاسی منع شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جوشوا وونگ» یکی از رهبران اصلی دانشجویان معترض هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ که روز گذشته توسط ماموران پلیس این شبه‌جزیره دستگیر شده بود، از ادامه فعالیت سیاسی ممنوع شد.

ماموران امنیتی هنگ‌کنگ روز گذشته وونگ و «لئونگ کووک هانگ» را به‌عنوان دو نفر از رهبران اصلی اعتصاب‌های دو ماه اخیر در مناطق مهم شهر از جمله «مونگ‌کوک» دستگیر کرده و برخی مقام‌ها اعلام کردند که هر دو فرد دستگیر شده از انجام فعالیت سیاسی ممنوع شده‌اند.

این دو نفر قرار است ۱۴ ژانویه در دادگاه حاضر شوند.

ماموران امنیتی و پلیس هنگ‌کنگ روز گذشته در یک عملیات سراسری اقدام به جمع‌آوری موانع و کمپ‌های دانشجویان از سطح مناطق مهم شهر به‌ویژه خیابان‌ها کردند.

صد‌ها نفر از معترضان هنگ‌کنگ از جمله جوشوا، لئونگ و «لستر شام» به‌عنوان رهبران اصلی اعتصاب‌ها روز گذشته در جریان عملیات پاک‌سازی دستگیر شدند.

دانشجویان معترض هوادار دموکراسی از حدود دو ماه گذشته در اعتراض به فقدان دموکراسی در قانون اساسی و محدودیت‌های اعمال شده در انتخابات سال ۲۰۱۷ دست به اعتصاب زدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز