خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت کویت در وین:

باید پذیرای هر قیمتی باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۶۸

ما باید با هر قیمتی کنار بیایم خواه ٨٠ دلار یا ۶٠ دلار باشد و یا حتی ١٠٠ دلار.

وزیر نفت کویت برای شرکت در نشست اوپک وارد وین شد و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اعضای اوپک باید آماده پذیرش هر قیمتی باشند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اینترنتی عربین بیزنس، علی صالح العمیر، وزیر نفت کویت در حالیکه برای شرکت در نشست تاریخی اوپک در وین حاضر شده است، روز چهارشنبه(پنجم آذرماه) اعلام کرد که اعضای اوپک باید هر قیمتی را بپذیرند.

نشست ١۶۶ اوپک که امروز(پنجشنبه، ششم آذرماه) در وین برگزار می شود قصد دارد با بررسی شرایط بازار در حضور سران نفتی ١٢ کشور عضو، سطح تولید نفت این سازمان را برای سال آینده میلادی تعیین کند.

العمیر یک روز پیش از آغاز نشست اوپک در وین، اعلام کرد: ما باید با هر قیمتی کنار بیایم خواه ٨٠ دلار یا ۶٠ دلار باشد و یا حتی ١٠٠ دلار.

قیمتهای جهانی نفت از ماه ژوئن امسال در واکنش به افزایش تولید شیل اویل در آمریکا، کاهش مصرف جهانی نفت، آهسته شدن نرخ رشد اقتصادی در کشورهای مصرف کننده، و درگیری در برخی نقاط دنیا از جمله لیبی، عراق و اوکراین، از مرز ١١٥ دلار به کمتر از ٨٠ دلار برای هر بشکه رسید.

سخنان العمیر در حالی بیان شد که هنوز نتیجه احتمالی نشست اوپک مشخص نشده است و تحلیلگران بر سر خروجی نشست امروز ظهر با یکدیگر هم نظر نظر نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز