خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هموفیلی ایران در گفت و گو با ایلنا درخواست کرد؛

پاسخگویی شفاف تامین اجتماعی در مورد خروج هموفیلی‌ها از شمول بیماران خاص

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۹۲

پاسخ هایی که تاکنون سازمان تامین اجتماعی در این زمینه ارائه کرده، پاسخ اصلی کانون هموفیلی ایران نبوده است.

رئیس کانون هموفیلی ایران خواستار پاسخگویی صریح و شفاف سازمان تامین اجتماعی در مورد خروج برخی بیماران هموفیلی از شمول بیماران خاص از سوی این سازمان شد.


احمد قویدل در گفت و گو با ایلنا با اشاره به به جمع آوری دفترچه بیمه خاص برخی از بیماران هموفیلی گفت: پاسخ هایی که تاکنون سازمان تامین اجتماعی در این زمینه ارائه کرده، اساسا پاسخ اصلی کانون هموفیلی ایران نبوده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان از پاسخگویی صریح و شفاف در این زمینه خودداری کرده است، افزود: مدیر عامل این سازمان در موضع گیری اخیر خود به جای پاسخ دادن در مورد خروج برخی بیماران هموفیلی از شمول بیماران خاص از حذف دفترچه خاص به طور کلی و جایگزینی آن با پرونده الکترونیک خبر داده است.

رئیس کانون هموفیلی ایران خاطرنشان کرد: مسئولین سازمان تامین اجتماعی به خوبی می دانند که درخواست بیماران بهره مندی از مزایای بیمه خاص این سازمان است که معنایی به جز حذف کلیه فرانشیزهای سهم بیماران در هر نوع مراجعه پزشکی ندارد.

وی تاکید کرد: ای کاش مسئولین سازمان با موضع گیری روشن و ارائه تعریف بیماران خاص از نظر سازمان تامین اجتماعی اجازه می دادند که مباحثمربوط به این حوزه مشخص شود.

قویدل گفت: تعریف وزارت بهداشت که قاعدتا مرجع توجه سازمان های بیمه گر است، از بیماران خاص به گونه ای است که ۱۵ نوع اختلال انعقادی که معروف ترین آن کمبود فاکتور ۸ و ۹(هموفیلی) است تحت پوشش حمایتی دولت در حوزه بیماران خاص قرار دارد. بنابراین اعتراض کانون کاملا روشن است. دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی اخذ دفترچه های بیمه خاص کلیه اختلالات انعقادی به جز کمبود فاکتور ۸و ۹ است.

وی افزود: سوال ساده ما این است که این سازمان با چه تعریفی و بر اساس کدام مرجع این تفکیک را انجام داده و گروهی از بیماران دردمند را از شمول حمایت خاص این سازمان که شامل حذف کلیه فرانشیزهای بیمار است، محروم کرده است.

وی درباره دفترچه های الکترونیک که سازمان تامین اجتماعی وعده اجرایی شدن آن را داده است، گفت: بی تردید دنیا و کشور ما به سمت استفاده از سیستم ها و برنامه های الکترونیک می رود. طبیعی است که اجرای چنین اقداماتی در دستور کار سازمان هایی که به مردم خدمات ارائه می دهند.

قویدل افزود: اما همواره بزرگترین مشکل تغییر روش به سمت سیستم های مکانیزه که کلید فعال سازی آنها اینترنت پر سرعت است در گرو تامین زیر ساخت های مناسب و یا پیش بینی روشهایی است که در لحظات قطع ارتباط اینترنتی بتواند به بیماران خدمت رسانی لازم را برساند.

رئیس کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه ما اطلاعی از ساختارهایی که این سازمان برای دفترچه الکترونیک پیش بینی کرده، نداریم تا بتوانیم نظر خاصی درباره آن ارائه کنیم، گفت: اما یک نکته کاملا روشن است، بیماری که نیاز به دارو و درمان دارد باید سازمان های مرتبط روشهایی را برای ارائه خدمت به صورت مکانیزه ارائه دهند که دارای ساختارهای زیر بنایی مناسب باشد. به این معنی که اجرایی شدن این برنامه به گونه ای باشد که برنامه ریزی لازم و مناسبی برای شرایط خاص به طور مثال قطع شدن ارتباط سیستم با مرکز داشته باشد.

وی افزود: کانون هموفیلی ایران، نامه ای را جهت استمداد از وزیر بهداشت برای حل این مشکل هفته گذشته به دفتر ایشان ارسال کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز