خبرگزاری کار ایران

هشدار کارشناس شبکه بهداشت ری؛

مراقب مصرف نابه‌جای آنتی بیوتیک‌ها باشید

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۵۸

متأسفانه مردم تصور می‌کنند در هنگام سرماخوردگی حتماً باید آنتی‌بیوتیک استفاده شود.

یک کار‌شناس دارویی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در مورد خطرات مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک‌ها هشدار داد.

به گزارش ایلنا در شهرستان ری، دکتر علی اقبالپور در گفتگویی با اشاره به فصل سرما و شیوع سرماخوردگی گفت: عمده سرماخوردگی‌ها ویروس بوده و بیمار طی سه تا پنج روز با استراحت و درمان‌های کمکی مانند مصرف مایعات بهبود می‌یابد. ولی متأسفانه مردم تصور می‌کنند در هنگام سرماخوردگی حتماً باید آنتی‌بیوتیک استفاده شود.

دکتر اقبالپور در مورد مشکلات مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: چیزی که مشکل‌ساز است مصرف غلط و نابجای آنتی‌بیوتیک است نه مصرف زیاد آن. در برخی بیماری‌ها فرد باید هفت‌تا ده روز دارو مصرف کند. این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی در اکثر مواقع فرد بعد از دو تا سه روز مصرف و بهبودی، دارو را قطع می‌کند و این روش مسئله‌ساز است.

داروساز شبکه بهداشت شهرری ادامه داد: باید به این مسئله توجه داشت که تشخیص اینکه بیماری میکروبی است یا ویروسی فقط با پزشک است و تاکید می‌کنیم که در صورت تجویز آنتی‌بیوتیک در مورد ساعت مصرف و دوره درمان حتماً دستورات پزشک رعایت شود.

دکتر اقبالپور در مورد عوارض آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: این دارو‌ها عوارضی دارند. ولی اگر به توصیه‌ها دقت شود مشکلات بیمار کمتر خواهد شد. مثلاً اگر توصیه می‌شود دارو با آب فراوان یا پس از غذا میل شود حتماً رعایت شده تا تحمل آنتی‌بیوتیک ساده‌تر شود.

در پایان دکتر اقبالپور در مورد مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کودکان هشدار داد و از پدر و مادر‌ها خواست از مصرف خودسرانه این دارو‌ها به‌خصوص برای اطفال جدا خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز