خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت:

داروهای وارداتی و تولید داخل هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۳۳

در سه ماهه چهارم سال جاری قیمت داروهای وارداتی به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در ۶ ماهه نخست سال هیچ افزایش قیمتی در داروهای وارداتی و تولید داخل نداشته‌ایم.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ایرج حریرچی در حاشیه نشست عملیاتی کردن مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهر‌ها و شهرهای کوچک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دنبال توسعه شبکه بهداشتی در شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها به شکل خرید خدمت از بخش غیردولتی هستیم، گفت: در این راستا قرار است وزارت بهداشت فضای لازم، امکانات و تجهیزات را از بخش خصوصی خریداری کند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح امسال از یک درصد ارزش افزوده تأمین خواهد شد، توضیح داد: در حال حاضر در برخی از استان‌ها انجام شده به طوری که در استان‌های فارس و مازندران با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده ضمن اینکه برخی دانشگاه‌ها با سرشماری از حاشیه شهر‌ها، برای عملیاتی کردن مراقبت‌های اولیه سلامت در این مناطق اعلام همکاری کرده‌اند.

وی در خصوص ادامه اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران نیز بیان داشت: در استان فارس ستاد کشوری برنامه پزشک خانواده تشکیل شده ضمن اینکه پزشک خانواده روستایی برای ۲۳ میلیون جمعیت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ارائه خدمت می‌کند.

قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد: طبق سیاست‌های کلی نظام سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده باید با قدرت ادامه یابد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد با تمهیدات در نظر گرفته شده در نحوه توزیع فارغ‌التحصیلان پزشکی، امسال مشکل کمبود پزشک در روستا‌ها برطرف شود.

در ۳ ماهه چهارم سال جاری داروهای وارداتی با کاهش قیمت روبرو می‌شوند

قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه در سه ماهه چهارم سال جاری قیمت داروهای وارداتی به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌یابد، گفت: البته این افزایش قیمت شامل داروهای موجود در بازار که مربوط به واردات سال گذشته است، نخواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: در ۶ ماهه نخست سال هیچ افزایش قیمتی در داروهای وارداتی و تولیدی نداشته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز