خبرگزاری کار ایران

زنگنه در بدو ورود به وین:

ایران برنامه‌ای برای کاهش تولید ندارد / سال آینده مازاد عرضه بیشتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۱۳

زنگنه: بر اساس پیش بینی کارشناسان انتظار می رود مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی سال آینده بیشتر شود.

وزیر نفت ایران امروز(چهارشنبه پنجم آذر ماه) در بدو ورود به وین بر لزوم پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه این سازمان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری نزدک، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران که برای شرکت در صدو شصت و ششمین نشست عادی سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) امروز تهران را به مقصد وین ترک کرد، در بدو ورود به پایتخت اتریش در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه این سازمان، گفت: ایران برنامه ای برای کاهش تولید نفت خود ندارد.

نشست عادی ١۶۶ اوپک که برای بررسی سیاست های تولید این سازمان و بررسی تحولات کنونی برگزار می شود، به عقیده کارشناسان یکی از مهمترین نشستهای اوپک در ١٥ سال اخیر خواهد بود.

وزیر نفت ایران تصریح کرد: بسیار واضح و مشخص است که اوپک تصمیم می گیرد که سقف تولید خود را نقض نکند.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، هم اکنون بر اساس برآوردهای مطرح شده، اوپک در نظر دارد که سقف تولید نفت خود را که در سال ٢٠١١ روزانه ٣٠ میلیون بشکه نفت تعیین شد، رعایت کند. این بدان معناست که این سازمان فوری باید روزانه ٣٠٠ هزار بشکه از مازاد عرضه خود بکاهد.

زنگنه بدون اشاره به موضع ایران در نشست ١۶۶ اوپک، گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان انتظار می رود مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی سال آینده بیشتر شود.

وزیران نفت ١٢ کشور عضو اوپک فردا(پنجشنبه ۶ آذر ماه) برای بررسی سیاستهای تولید خود برای آخرین بار در سال ٢٠١۴ میلادی در وین اتریش گردهم می آیند.

به گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک)، یکصد و شصت و ششمین نشست وزیران نفت اوپک ساعت ١٢ و ٣٠ دقیقه فردا به وقت تهران آغاز به کار می کند و نشست پشت درهای بسته این سازمان تنها با حضور وزیران کشور های عضو ساعت ١۴ و ٣٠ دقیقه به وقت تهران برگزار می شود.

در پایان نشست ١۶۶ اوپک، ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه نشست مطبوعاتی با حضور رئیس و دبیرکل این سازمان برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز