خبرگزاری کار ایران

تسلیت فرهاد فخرالدینی برای درگذشت علیرضا خورشیدفر

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۰۹

خورشیدفر بهترین نوازنده کنترباسی بود که می‌شناختم و در کار خودش استاد کامل محسوب می‌شد. او نوازنده‌ای درجه یک بود که از نظر سونوریته ساز، توانایی دشیفر، رعایت نوانس‌ها و بسیاری دیگر از نکات فنی اجرا، تسلط کافی داشت.

فرهاد فخرالدینی در پیامی درگذشت علیرضا خورشیدفر را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا؛ فخرالدینی در این یادداشت آورده: سابقه آشنایی من با علیرضا خورشیدفر به محیط کار باز می‌گردد یعنی بین سال‌های ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۸ که من در دفتر ارکستر رادیو تلویزیون ملی ایران بودم؛ خورشید فر نوازنده ارکستر سمفونیک تهران بود و به مناسبت‌های مختلف برای تقویت گروه باس‌ها به ارکس‌تر رادیو تلویزیون ملی ایران می‌آمد و کمک می‌کرد.

اما پس از انقلاب همکاریمان در فضای استودیو برای ضبط موسیقی سریال‌هایی چون «سربداران»، «ابن سینا»، «روزی روزگاری»، «امام علی(ع)»، «شهریار» و ضبط موسیقی فیلم‌های سینمایی و آثار موسیقایی بیشتر و بیشتر شد.

در سال ۱۳۷۰ نیز سوئیت سمفونی‌های «ابن سینا» و «سربداران» را به همراه ارکس‌تر سمفونیک رهبری کردم که در آن برنامه نیز از اجرای خورشیدفر رضایت کامل داشتم. توانایی‌های علیرضا خورشیدفر باعثشد تا زمانی که ارکس‌تر ملی ایران را نیز راه اندازی می‌کردم او را به عنوان سرگروه کنترباس‌ها انتخاب کنم و تا پایان فعالیت ارکس‌تر ملی ایران همکاریمان ادامه پیدا کرد.

حتی در دوره اخیر نیز که ارکستر مهرنوازان را راه اندازی کردم این نوازنده چیره دست به عنوان سرگروه کنترباس‌ها ما را همراهی کرد.

خورشیدفر بهترین نوازنده کنترباسی بود که می‌شناختم و در کار خودش استاد کامل محسوب می‌شد؛ او نوازنده‌ای درجه یک بود که از نظر سونوریته ساز، توانایی دشیفر، رعایت نوانس‌ها و بسیاری دیگر از نکات فنی اجرا، تسلط کافی داشت.

توانایی‌های فنی و انضباط مثال زدنی خورشیدفر از او نوازنده‌ای ساخته بود که الگو محسوب می‌شد؛ او انسانی بسیار شریف، با وجدان، و همکاری خوب بود که فقدانش برایمان اندوه بار است.

بدون تردید درگذشت علیرضا خورشیدفر ضایعه بزرگی برای خود من و همچنین برای خانواده موسیقی محسوب می‌شود؛ روحش شاد و یادش گرامی باد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز