خبرگزاری کار ایران

پیکر علیرضا خورشید فر شنبه به خاک سپرده می‌شود

کد خبر : ۲۲۷۹۰۶

پیکر علیرضا خورشیدفر(مایستر گروه کنترباس ارکستر سمفونیک تهران) روز شنبه(۸ آذر)، ساعت ۹ صبح از تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشیع می‌شود.

مراسم تشیع پیکر علیرضا خورشیدفر(مایستر گروه کنترباس ارکستر سمفونیک تهران) روز شنبه(۸ آذر)، ساعت ۹ صبح از تالار وحدت با حضور مردم هنردوست، هنرمندان عرصه موسیقی و جمعی ازمسئولین معاونت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزارخواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ علیرضا خورشید فردر در سال ۱۳۵۱ با درجه لیسانس در رشته کنترباس فارغ‏ التحصیل شد. وی در طى دوران تحصیل از وجود استادانى مثل نعمت ‏اله مجید، خواهر و برادران پورتراب، کنستاتین، نیکلا نیکولف، نیکلا پوپوف، بهره برد و همین استادان بودند که با مایه‏هاى غنى و پربار علم موسیقى موجب پیشرفت سربع و بزرگ وى در عالم هنرموسیقی گردید. وی درسال ۱۳۶۷ ازوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درجه یک هنری را نیز دریافت نمود.

او از سال ۱۳۴۶ با ارکسترهاى رادیو، اعم از ارکستر بزرگ، ارکستر گل‏ها، ارکستر بزرگ دانشگاه تهران همکارى کرد و از سال ۱۳۴۸ وارد ارکستر سمفونیک تهران شد و با این ارکستر به همکارى ادامه داد در سال ۱۳۵۱ نیز به عنوان معاون گروه کنترباس و از اوایل سال ۱۳۵۷ به عنوان مایستر گروه کنترباس ارکستر سمفونیک تهران همکارى کرد.

وى از سال ۱۳۶۷ به‏عنوان استاد کنترباس در هنرستان‌های موسیقى و دانشگاه هنر، علمی کاربردی مشغول تدریس و خدمات فرهنگى هنرى بود.

علیرضا خورشیدفر؛ ۵ آذر بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز