خبرگزاری کار ایران

چرا نباید واقعیات را به مردم بگوییم؟

مهدی‌زاده: اگر استعفا دادند، چرا کاپ‌قهرمانی‌ را به رشت بردند / ترسی از احضار به کمیته‌انضباطی نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۸۹

فدراسیون ۳ ماه است به بچه‌ها حقوق نداده. خود من بابت طلایم در مسابقات‌جهانی فرانسه ۱۳ میلیون تومان از فدراسیون پول می‌خواهم.

قهرمان کاراته بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی گفت: دبیر فدراسیون می‌گوید من و بقیه بچه‌ها، نباید مصاحبه کنیم. اما چرا نباید واقعیات را به گوش مردم و مسئولان برسانیم؟

امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اتفاقات‌اخیر در کاراته کشور تصریح کرد: از روز اول، دوست نداشتند من و سایر بچه‌ها در تیم ملی باشیم. برای رسیدن به مقاصد خود دست به هر کاری زدند و به اردونشینان ضربه زدند. البته در مورد برخی اردونشینان مثل علی فداکار به نتیجه رسیدند، اما نتوانستند نقشه‌های خود را در مورد من و بقیه بچه‌ها پیاده کنند.

نفر سوم مسابقات جهانی کاراته در سال ۲۰۱۴ در آلمان ادامه داد: دبیر فدراسیون می‌گوید ما نباید مصاحبه کنیم و حرف بزنیم. چرا نباید صحبت کنیم و واقعیات را به گوش مردم و مسئولان برسانیم؟ چرا جامعه‌کاراته و مردم نباید مطلع شوند که در این مدت، چه بر سر سرمایه‌های کاراته مملکت آمده است؟!

مهدی‌زاده اظهار داشت: به من می‌گویند چون تو کاراته‌کای بااخلاقی هستی، پس نباید این حرف‌ها را بزنی. یعنی من اگر واقعیات را بگویم، بی اخلاق می‌شوم؟ آیا می توان این همه ظلم را ببینم و سکوت کنم؟!

قهرمان رقابت های کاراته جهان در سال ۲۰۱۲ در فرانسه، با بیان این که نمی توانم تمامی آن چیزی که در اردوها اتفاق افتاده است را به زبان بیاورم، یادآور شد: ما هیچ گناهی نداشته و نداریم جز اینکه می‌خواهیم پرچم کشورمان را در آسیا و جهان به اهتزار درآوریم، اما به جای اینکه در آرامش، کارمان را انجام دهیم، شب‌ها تا صبح از استرس خواب‌مان نمی‌برد.

وی در ادامه، درخصوص آغاز حاشیه‌ها در تیم ملی خاطرنشان کرد: این مشکلات از زمانی شروع شد که در کوران بازی‌های آسیایی اینچئون، برای تیم‌ملی سرمربی جدید گذاشتند که همین موضوع، باعثایجاد اختلافات وحشتناک در تیم ملی شد.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی آلمان ادامه داد: رهنما در آن زمان برای این که پاداش مربیان را دریافت کند، سرمربیگری تیم ملی را قبول کرد. به همین دلیل، مربیان تیم ملی به حالت قهر اردو را ترک کردند. البته در ادامه رهنما سرمربیگری تیم ملی را قبول نکرد و استعفاء داد. چون می گفت: گزینش ملی پوشان برای مسابقات جهانی به انتخاب او نبوده است.

مهدی زاده افزود: رهنما در حالی از قبول سرمربیگری تیم ملی سر باز زد که بعد از کسب عنوان قهرمانی در کومیته تیمی در مسابقات جهانی آلمان، کاپ قهرمانی را با خودش به رشت برد و این افتخار را به نام خودش زد. به نظرم، این توهین به جامعه کاراته و کل مملکت است.

قهرمان بازی های آسیایی اینچئون در مورد تهدید برخی مسئولان فدراسیون مبنی بر احضار وی به کمیته انضباطی فدراسیون گفت: اتفاقا من و بقیه بچه ها از این موضوع استقبال می کنیم. چون تمام صحبت‌هایمان عین واقعیت است. ما حاضریم در کمیته انضباطی صحبت‌های خود را تکرار کنیم.

وی تصریح کرد: ما ترسی از احضار به کمیته انضباطی نداریم. افرادی باید بترسند که بچه‌های مردم را ۸ ماه در اردو با بدترین شرایط نگه داشتند. بچه ها از استرس زیاد شب ها خوابشان نمی برد.

دارنده مدال‌طلای مسابقات جهانی فرانسه در سال ۲۰۱۲ ادامه داد: اتفاقا این مسئولان فدراسیون هستند که باید پاسخگوی خیلی از مسائل باشند. باید آنها جوابگو باشند که چه اتفاقاتی رخ داد که تیم ملی در آخرین دقایق به مسابقات جهانی اعزام شد.

وی در مورد مشکلات مالی خود و سایر ملی‌پوشان نیز اظهار داشت: فدراسیون ۳ ماه است به بچه‌ها حقوق نداده. خود من بابت‌طلایم در مسابقات جهانی فرانسه ۱۳ میلیون تومان از فدراسیون پول می‌خواهم.

مهدی زاده در پایان گفت: من و بقیه بچه‌ها از وزارت‌ورزش هم گلایه‌مندیم. چرا آنها در این مدت هیچ سراغی از ما نگرفتند؟ چرا کسی از وزارت‌ورزش بررسی نمی‌کند که مشکل ملی‌پوشان کاراته چیست؟ امیدوارم مسئولان وزارت‌ورزش در جلسه کمیته‌انضباطی فدراسیون حضور داشته باشند و درد دل‌های بچه‌ها را بشنوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز