خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی بهره‏‌وری ایران:

بهره‌وری یکی از پایه‌های اصلی برنامه ششم خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۸۳

آنچه در پیش نویس برنامه جامع بهره وری کشور که توسط این سازمان تهیه شده است، پیش بینی شده است، بهره وری سهم دو واحد درصدی از رشد اقتصادی را داشته باشد.

رئیس سازمان ملی بهره‏وری ایران در نخستین جلسه «شورای برنامه‏ریزی ارتقای بهره‏وری» ذیل شورای تلفیق برنامه ششم؛
بهره وری یکی از پایه های اصلی برنامه ششم خواهد بود

رئیس سازمان ملی بهره‏وری ایران در نخستین جلسه «شورای برنامه‏ریزی ارتقای بهره‏وری» ذیل شورای تلفیق برنامه ششم توسعه که سه شنبه چهارم آذرماه به میزبانی این سازمان برگزار شد، تصریح کرد: بهره وری باید یک سوم تولید ناخالص ملی را تامین کند و همین مساله نشان از اهمیت بهره وری دارد.


به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان ملی بهره وری ایران، رویا طباطبایی یزدی در ابتدای این جلسه که جمعی از معاونان وزرا و نمایندگان سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور حضور داشتند، با بیان این که قرار است موضوع بهره وری یکی از مهم ترین و کلیدی ترین موضوعات برنامه ششم باشد، تصریح کرد: هرچند تا امروز سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ نشده است، ولی ایده های اولیه آن که سیاست های کلی باید بر مبنای آن تدوین شود، ارائه شده است.

وی با اشاره به مفاد آن گفت: در بند اول این ایده ها بر توسعه اقتصادی با رشد شتابان، فراگیر، پایدار، دانش بنیان، بهره ور، عدالت بنیان، درون‏زا و برون‏گرا، به دور از فساد، با ثبات و با تورم حداقلی با رویکرد اقتصاد کلان تاکید شده است.


رئیس سازمان ملی بهره‏وری ایران تصریح کرد: علاوه بر عنوان «بهره ور» که مستقیما مورد تاکید قرار گرفته، عباراتی چون دانش بنیانی، عدالت بنیانی و دوری از فساد همه از مولفه‏های ارتقای بهره‏وری به شمار می آیند.


وی با بیان این که جایگاه شورای برنامه ریزی ارتقای بهره وری در بین شوراهای تدوین برنامه ششم ویژه و کلیدی است، ادامه داد: بهره وری در حال حاضر باید یک سوم تولید ناخالص ملی را تامین کند و همین مساله نشان از اهمیت بهره وری دارد.


طباطبایی یزدی تاکید کرد: بر اساس جلساتی که در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدوین پیش نویس سیاست های کلی در این زمینه در حال برگزاری است، بهره وری باید حداقل به میزان رشد جمعیت ارتقا پیدا کند.

به گفته وی، آنچه در پیش نویس برنامه جامع بهره وری کشور که توسط این سازمان تهیه شده است، پیش بینی شده است، بهره وری سهم دو واحد درصدی از رشد اقتصادی را داشته باشد.


در ادامه این جلسه معاونان و مشاوران سازمان ملی بهره ور ی ایران، معاونان وزرا و نمایندگان سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در این زمینه پرداختند.


در این جلسه معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان وزارتخانه های " نیرو "، " جهاد کشاورزی "، " نفت "، " راه و شهرسازی "، " بهداشت، درمان و آموزش پزشکی "، " صنعت، معدن و تجارت "، سازمان " حفاظت محیط زیست " و " معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور " حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز