خبرگزاری کار ایران

کوره‌پزخانه‌های ورامین با حداقل ظرفیت نیروی انسانی کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۶۵

«از یکسو رکود بازار ساخت و ساز به فعالیت کوره پزخانه‌ها لطمه وارد کرده و از سوی دیگر افزایش بهای قیمت حاملهای انرژی بویژه گاز باعث«نیمه تعطیل» شدن واحد‌های آجر پزی شده است.»

یک فعال کارگری در کوره‌پزخانه‌های ورامین از کاهش هزار نفری نیروی کار شاغل در واحدهای آجرپزی این شهرستان خبر داد.

«جعفر معصومی اصل» در این باره به ایلنا گفت: از مجموع ۳۰ واحد باقی مانده تولید آجر در منطقه ورامین، امروز فقط ۶ واحد آنهم با حداقل ظرفیت تولید و نیروی کار به فعالیت ادامه می‌دهند و باقی واحد‌ها به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تبعات کسادی بازار ساخت و ساز بر تولید آجر، از ابتدای سال جاری به مرور تولید‌ات خود را متوقف کرده‌اند.

او گفت: از یکسو رکود بازار ساخت و ساز به فعالیت کوره پزخانه‌ها لطمه وارد کرده و از سوی دیگر افزایش بهای قیمت حاملهای انرژی بویژه گاز باعث«نیمه تعطیل» شدن واحد‌های آجر پزی شده است.

به گفته وی، افزایش قیمت حاملهای انرژی در حالی عملی شده که قیمت آجر در سال جاری هیچ گونه افزایشی نداشته است. سال گذشته نیز قیمت هر تن آجر ۵۹ هزار و ۷۶۰ هزار تومان اعلام شد. اما خریداران آجر را زیر قیمت مصوب به قیمت ۵۶ هزار تومان می‌خرند. به همین دلیل تولید برای تولید کننده آجر به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد. از طرف دیگر خریداران آجر اکنون به سمت خرید آجرهای صنعتی متمایل شده‌اند.

معصومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اکثر کارفرمایان کوره پزخانه‌های ورامین دلیل کاهش نیروی کار خود را افزایش قیمت حامل‌های انرژی و رکود بازار می‌دانند، گفت: افزایش سرسام آور قیمت گاز توان تولید را گرفته است و ما ناچاریم با حداقل نیروی انسانی فعالیت کنیم.

به گفته وی، همچنین این تولیدکنندگان آجرهای سنتی مدعی‌اند از سال گذشته قیمت آجر هیچ افزایشی نداشته و ادامه تولید آجر به صرفه نیست.

این فعال صنفی کارگران کوره ‏پزخانه ‏های قرچک ورامین در بخش پایانی سخنان خود درباره یکی دیگر از عوامل کاهش نیروی کار واحد‌های کوره پزخانه اظهار داشت: با آغاز فصل سرد بخش دیگری از نیروی کار شاغل در کوره پزخانه‌ها(حدودا ۲۰۰ نفر) که بصورت فصلی کار می کنند از یکی دو ماه پیش محل کار خود را ترک کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز