خبرگزاری کار ایران

فعال تئاتر استان زنجان:

مدیر صادق می‌خواهیم / تئاتر شهرستان‌ها درحال مرگ است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۶۳

اگر تئاتر در استان‌ها بمیرد تئاتر مرکز هم به مرور از بین می‌رود. انتظار ما از دولت یازدهم بیشتر بود اما تا الان که اتفاقی نیفتاده است.

یکسال پس از آغاز به کار دولت جدید شرایط هنرهای نمایشی در استان‌های کشور هیچ تغییر محسوسی نداشته است. فعال تئاتر زنجان با بیان این مطلب به تشریح وضعیت هنرمندان تئاتر در این استان پرداخت و گفت: گروه‌ها همچنان در زمینه آموزش و مسائل مالی با کاستی‌ مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید قزلباش از فعالان تئاتر استان زنجان درباره آثار مدیریت هنرهای نمایشی کشور اظهار داشت: تغییر مدیران تئاتر کشور در استان‌ها محسوس نیست و تا امروز تغییری احساس نکردیم. تئاتر در استان‌ها همچنان به لحاظ آموزش و مسائل مالی مثل گذشته پیش می‌رود و هیچ تفاوتی نسبت به قبل شاهد نیستیم. در دولت گذشته بحثاستقرار گروه‌های نمایشی مطرح شد و قرار بود بصورت سازماندهی شده اتفاق بیفتد اما این طرح هم طی یک سال گذشته متوقف مانده است.

این هنرمند در تشریح وضعیت تئاتر استان طی یک سال گذشته بیان کرد: هر مدیر جدیدی که سر کار می‌آید از حمایت و توجه به استان‌ها دم می‌زند اما واقعیت موجود چیز دیگری را نشان می‌دهد. امروز شرایط به شکلی پیش می‌رود که روسای انجمن‌ها آروز می‌کنند گروه‌های نمایشی بیکار بمانند تا تعهدی ایجاد نشود.

وی درباره نظر مدیران تئاتر و تاکید آنها به گروه‌های نمایشی در استان‌ها گفت: من اصلا چیزی درباره نظرات آقای طاهری نمی‌دانم و ندیدم تا به حال برنامه مشخصی اعلام کرده باشند؛ اما شواهد نشان می‌دهد تفاوتی با دیگر مدیران گذشته نیست و ایشان هم شناختی از شهرستان‌ها ندارند. گروه‌های نمایشی شهرستان امروز دست به دامن دیگر نهادها مانند شهرداری و بنیاد مستضعفان شده‌اند که طبیعی است کارها را به سوی سفارشی شدن سوق می‌دهد.

قزلباش تصریح کرد: ما به مدیری نیاز داریم که صادق باشد و به خود زحمت سرکشی و آشنایی با مسائل تئاتر استان‌ها را بدهد. به نظرم مدیران اگر مرد عمل باشند، حداقل یک بیستم تهران به شهرستان توجه می‌کنند که قول می‌دهم اتفاق‌های خوبی می‌افتد.

این هنرمند تئاتر زنجان در انتها خاطرنشان کرد: معتقدم تئاتر شهرستان‌ها امروز درحال مرگ است و تنها عشق هنرمندان استان به هنرهای نمایشی موجب شده همین میزان فعالیت تئاتری اتفاق بیفتد. اگر تئاتر در استان‌ها بمیرد تئاتر مرکز هم به مرور از بین می‌رود. انتظار ما از دولت یازدهم بیشتر بود اما تا الان که اتفاقی نیفتاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز