خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امور عشایر ایران:

افتتاح راه دسترسی کانون توسعه عشایری سگر شهرستان دالاهو

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۱۳

عشایر علاوه بر اینکه با کمترین بار مالی برای دولت به تولید مبادرت می‌کنند، نقش عمده‌ای هم در برقراری امنیت مرزهای استان دارند. به واقع هر سیاه چادر عشایر یک بنگاه اقتصادی، خواستگاه فرهنگی و پایگاه امنیتی است و خدمت به عشایر خدمت به شریف‌ترین قشر جامعه و افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران، گفت: عشایر با کمترین بار مالی برای دولت به تولید مبادرت می‌کنند و هر سیاه چادر عشایر یک بنگاه اقتصادی، خواستگاه فرهنگی و پایگاه امنیتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کرمعلی قندالی در مراسم افتتاح راه دسترسی کانون توسعه عشایری سگر شهرستان دالاهو، با بیان اینکه این پروژه که از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است، در گفت‌و‌گو با عشایر بهره‌مند از این طرح گفت: برای کم کردن دغدغه‌های عشایر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: عشایر مردمانی با صفا و ساده دل هستند و با تولیدات خود، نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند.

قندالی اظهار کرد: عشایر علاوه بر اینکه با کمترین بار مالی برای دولت به تولید مبادرت می‌کنند، نقش عمده‌ای هم در برقراری امنیت مرزهای استان دارند. به واقع هر سیاه چادر عشایر یک بنگاه اقتصادی، خواستگاه فرهنگی و پایگاه امنیتی است و خدمت به عشایر خدمت به شریف‌ترین قشر جامعه و افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

رییس سازمان امور عشایر ضمن ابراز خرسندی از روند اجرایی این پروژه عنوان کرد: باید به دقت تمام و هر چه زود‌تر مخازن و سایت اسکان جهت استفاده عشایر آماده گردد.

کانون توسعه سگر در فاصله ۲۸ کیلومتری شهرستان دالاهو و ۱۱۰ کیلومتری کرمانشاه واقع شده است. این کانون با هدف ساماندهی و اسکان داوطلبانه عشایر منطقه و ارتقای شاخص‌های برخورداری و رفاه آن‌ها ایجاد شده و با مساحت ۲۶۱۶ هکتار، بیش از ۴۵ خانوار عشایر و ۱۲ هزار راس دام را در فازاول و حدود یکصد خانوار را در فازهای بعدی تحت پوشش قرار می‌دهد.

از نتایج اجرای این پروژه می‌توان به ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی از قبیل آموزش، بهداشت، سوخت ‌رسانی، راه مناسب، آب شرب، برق و افزایش درآمد و رفاه خانوارهای عشایر اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز