خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور:

نشاکاری یک سوم مزارع کشور به صورت مکانیزه

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۱۲

باتوجه به اینکه زراعت برنج ازجمله کارهای سخت است که هزینه‌های تولید بالایی را در بردارد، روش تولید سنتی سبب به خطر انداختن سلامت کشاورزان می‌شود که از سال گذشته و امسال با تزریق مناسب تسهیلات شاهد رونق مکانیزاسیون در عرصه کشاورزی برنج هستیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: امسال با تزریق مناسب تسهیلات، شاهد رونق مکانیزاسیون در عرصه برداشت برنج هستیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، کامبیز عباسی در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، ادوات کشاورزی، ماشین الات وابسته، آبیاری بر نهاده‌ها محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: طی دو سال اخیر در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی شاهد اتفاقات مثبت به خصوص در فضای سرمایه گذاری بوده‌ایم.


وی با بیان اینکه خط تولید شماره یک مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته ایجاد شد که بیش از ۹۵ درصد آن جذب شد، گفت: خط دوم آن در اول مرداد امسال با اعتبار بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در کشور راه اندازی شد.


رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور یادآور شد: تولید خط مکانیزاسیون کشاورزی برای اولین بار با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان در کشور راه اندازی شد.


عباسی با بیان اینکه در سال جاری برنامه جامع ۱۲ ساله توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان نقشه راه مکانیزاسیون در مقطع زمانی پنج تا هفت ساله برنامه ریزی شده است، گفت: در این برنامه توجه ویژه‌ای به مکانیزاسیون بخش کشاورزی شده است.


وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه زراعت برنج ازجمله کارهای سخت است که هزینه‌های تولید بالایی را در بردارد، روش تولید سنتی سبب به خطر انداختن سلامت کشاورزان می‌شود که از سال گذشته و امسال با تزریق مناسب تسهیلات شاهد رونق مکانیزاسیون در عرصه کشاورزی برنج هستیم.


رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان برای مکانیزاسیون برنج در اختیار استان مازندران قرار گرفته است، گفت: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز ادوات کشاورزی به مازندران اختصاص دادند که بیش از ۳۷ میلیارد تومان آن جذب شده است.


عباسی ادامه داد: امسال تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود ۱۷ درصد به استان مازندران ابلاغ شده که در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.


وی با اشاره به اینکه مازندران جزو هفت استان اول جهت جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی است، افزود: مازندران دارای پتانسیل بالایی در بخش زراعت، باغبانی و زراعت برنج است.


رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با اعلام اینکه در گذشته بیش از یک سوم مزارع برنج با کمباین‌های مخصوص برداشت انجام می‌شود که رکود بی‌سابقه‌ای در مکانیزاسیون داشته است، گفت: سال گذشته ۷۰۰ تا یک هزار دستگاه انواع کمباین برنج، ۵۰۰ دستگاه تراکتور ویژه شالیزاری و ۶۰۰ دستگاه انواع ماشین‌های نشاکار به مزارع شالیزاری ورود پیدا کردند.


عباسی افزود: حدود یک سوم مزارع کشور به صورت مکانیزه نشاکاری می‌شود که در برنامه ۱۲ ساله توسعه مکانیزاسیون برنج تدوین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز