خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری جدید رومانی:

تلاش‌ها برای سرنگونی دولت بخارست را ناکام می‌گذارم

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۹۶

رئیس‌جمهوری جدید رومانی اعلام کرد که با همراهی شمار کافی از قانون‌گذاران این کشور در هفته‌های آینده می‌تواند از اقدام‌های ائتلاف حاکم هوادار پونتا برای سرنگونی دولت خود در سال آینده میلادی جلوگیری کند.

رئیس‌جمهوری جدید رومانی امروز - چهارشنبه - اعلام کرد که شمار کافی از قانون‌گذاران در پارلمان می‌توانند از تلاش «ویکتور پونتا» نخست‌وزیر چپ‌گرای این کشور برای سرنگونی دولت جدید جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کلائوس لوهانیس» رئیس‌جمهوری جدید رومانی اعلام کرد که با همراهی شمار کافی از قانون‌گذاران این کشور در هفته‌های آینده می‌تواند از اقدام‌های ائتلاف حاکم هوادار پونتا برای سرنگونی دولت خود در سال آینده میلادی جلوگیری کند.

لوهانیس ادامه داد: «همه دوست دارند در حزب پیروز قرار بگیرند، بنابراین این امکان وجود دارد که در هفته‌های آینده شاهد تغییراتی در پارلمان باشیم.»

لوهانیس به‌عنوان هوادار حزب لیبرال رومانی، تصریح کرد: «تغییرات در سال ۲۰۱۵ میلادی باعثدر اکثریت قرار گرفتن حزب لیبرال ملی می‌شود و به‌ این ترتیب می‌توان از آن برای تغییر دولت استفاده کرد.»

لوهانیس به‌عنوان رئیس‌جمهوری رومانی این اختیار را دارد که در صورت عدم رای اعتماد به پونتا، نخست‌وزیر جدیدی را پیشنهاد کند، اما برای این اقدام نیاز دارد تا اکثریت اعضای پارلمان این کشور را با خود همراه کند تا به این ترتیب ائتلاف حاکم هوادار پونتا را در سال ۲۰۱۶ میلادی شکست دهد.

پونتا از زمان شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد که حزب وی پایدار است و هرگونه انحلال یا کنارآمدن با دولت لوهانیس را رد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز