خبرگزاری کار ایران

نادران در موافقت با وزیر پیشنهادی:

رای ما به فرهادی٬ موافق مشروط است / امیدوارم مطهری هدایت شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۷۳

فتنه خط قرمز است وآثار منفی و مخرب بعد از آن باعثشد تا دشمنان امیدوار شوند که می‌توانند با تحریم‌ فشار را بر مردم بیشتر کنند. فرهادی دامنش از این اتهامات مبراست و ما انتظار داریم ایشان در وزارت علوم برهمین مسیر عمل کنند و مانند آقای فرجی دانا وزارتخانه را اداره کنند نه اینکه وزارتخانه او را اداره کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه رای ما به فرهادی رای موافق مشروط است، تاکید کرد: یکی از دلایل موافقت من با فرهادی به این دلیل است که مجلس بارها اعلام کرده خط قرمز در مواجهه با مدیریت‌های کلان اجرایی کشور فتنه است و آقای فرهادی از این مساله مبرا هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، الیاس نادران با اعلام موافقت در وزیر پیشنهادی دولت روحانی خطاب به علی مطهری گفت: در ابتدا می‌خواهم با آقای مطهری شوخی کنم مبنی بر اینکه ایشان در قالب مخالفت با فرهادی بیشتر با مجلس مخالفت کردند و خواستند نامه‌ای از فتنه‌گران را بخوانند. امیدوارم مطهری هدایت شود و با مجلس همراهی کند.

وی در ادامه با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور اظهار داشت: رئیس جمهور هم که در سخنرانی خود به حاشیه رفتند و بهتر است این را به ایشان بگویم که عدم رای به نفر دوم در ریاست جمهوری گذشته هم با همین اختلافی که شما گفتید وجود داشت اما تفاوت این بود که در سال ۷۶ به رای مردم تمکین کردند و قانون را پذیرفتند اما در سال ۸۸ تبدیل به فتنه شد.

نماینده مردم تهران در تشریح دلایل موافقت با فرهادی تصریح کرد: یکی از دلایل موافقت من با فرهادی به این دلیل است که مجلس بارها اعلام کرده خط قرمز در مواجهه با مدیریت‌های کلان اجرایی کشور، فتنه است و آقای فرهادی از این مساله مبرا هستند و هیچ وقت دچار حاشیه‌سازی نشدند و مطمئنم که نخواهند شد.

نادران در ادامه این مطلب افزود: دو نکته مثبت در مورد آقای فرهادی وجود دارد که یکی از آنها ایشان در هلال احمر مانند برخی مسئولان که نسبت به گذشته خود سیاه‌نمایی می‌کنند، سیاه‌نمایی نکردند و چون می‌خواستند حرکتی به جلو داشته باشند و رفتار اعتدال‌گرایی خود را ثابت کردند. نکته دوم اینکه فرهادی برخلاف وزیرهای پیشنهادی قبلی در هیچ حلقه تندروی مشارکت حضور نداشته و هیچ وقت مشارکتی نبوده است. ایشان در دولت دوم خاتمی به دلیل تندروی‌های اصلاح‌طلبان نتوانست معرفی شود و این حاکی از اعتدال فرهادی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه رئیس جمهور بگوید اگر مجلس برای استیضاح‌ها یا عدم رای اعتمادهایی که وجود داشت مطالبه‌ای داشته است از همین تریبون اعلام کنند اظهار داشت: فتنه خط قرمز است وآثار منفی و مخرب بعد از آن باعثشد تا دشمنان امیدوار شوند که می‌توانند با تحریم‌ فشار را بر مردم بیشتر کنند. فرهادی دامنش از این اتهامات مبراست و ما انتظار داریم ایشان در وزارت علوم برهمین مسیر عمل کنند و مانند آقای فرجی دانا وزارتخانه را اداره کنند نه اینکه وزارتخانه او را اداره کند.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که دغدغه دارند تا محیط دانشگاه به ۸۸ برنگردد به آقای فرهادی رای دهند و ایشان در کمیسیون‌ها و فراکسیون برائت خود را از فتنه اعلام کردند و گفتند من سرباز ولایتم و ما دست کسی که سرباز ولایت است را می‌بوسیم. ما از ایشان می‌خواهیم تا ملاک خود را قانون و مصوبات عالی انقلاب فرهنگی قرار دهند زیرا فرهادی که در جوانی وزارت علوم را داشتند. حتما امروز پخته‌تر می‌تواند عمل کند.

وی با بیان اینکه رای ما به فرهادی رای موافق مشروط است، یادآور شد: تا زمانی که ایشان در این چارچوب هستند حمایتش می‌کنیم اما اگر مجلس ببیند که جریان‌های انحرافی باز طمع کرده‌اند ما با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز