خبرگزاری کار ایران

محمدعلی احمدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم؛

برنامه فرهادی ۴۸ ساعت بعد از ردصلاحیت دانش‌آشتیانی نوشته شده

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۳۴

ده از طرف ۳۰ هزار عضو هیات علمی با شما صحبت می‌کنم و حر‌ف‌های امروز من به عنوان حرف های کوچک یک جامعه است. بنده از رئیس جمهوری سوال می‌کنم آیا انتخاب آقای فرهادی مساله بیکاری افرادی که قرار بود کارآفرین بشوند را حل می‌کند؟

نماینده مخالف گزینه پیشنهادی وزارت علوم در نطق مخالف خود گفت: آقای فرهادی در دهه ۶۰ وزارت علوم را بر عهده داشتند. ایا انتظار ما از اینکه یک فرد آشنا به وزارت علوم انتخاب شود اشتباه است ما در آموزش عالی نیاز به فردی داریم که درد فناوری را بداند و نه اتاق عمل٬ وگرنه آقای قاضی زاده هاشمی برای چنین کاری حاضر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی احمدی مخالف وزیر پیشنهادی وزارتخانه علوم در جلسه علنی امروز مجلس با تاکید بر اینکه باید بپذیریم قدرت علم و فناوری بازدارندگی لازم را در جامعه دارد گفت: اینکه نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی پیشین و جایگاه علمی دانشگاه‌های کشور دغدغه داشتند٬ قابل احترام است چون باید وزیری انتخاب شود که اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله وزارت علوم را محقق نماید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به فرهادی اعلام کرد: بنده از طرف ۳۰ هزار عضو هیات علمی با شما صحبت می‌کنم و حر‌ف‌های امروز من به عنوان حرف های کوچک یک جامعه است. بنده از رئیس جمهوری سوال می‌کنم آیا انتخاب آقای فرهادی مساله بیکاری افرادی که قرار بود کارآفرین بشوند را حل می‌کند؟ آیا برنامه آقای فرهادی که ۴۸ ساعت بعد از رد صلاحیت وزیر پیشنهادی پیشین نگاشته شده٬ متوجه دغدغه های علمی کشور بوده است.

احمدی با تاکید بر اینکه حل شدن مشکلات و مسائل کشور نباید به معنای نادیده گرفته شدن واقعیات باشد گفت: اگر می‌خواهیم گفتمان تمدن‌ ساز در کشور داشته باشیم باید ارتقای سطح علمی کشور را دنبال کنیم. آقای فرهادی در دهه ۶۰ وزارت علوم را بر عهده داشتند. ایا انتظار ما از اینکه یک فرد آشنا به وزارت علوم انتخاب شود اشتباه است ما در آموزش عالی نیاز به فردی داریم که درد فناوری را بداند و نه اتاق عمل وگرنه آقای قاضی زاده هاشمی برای چنین کاری حاضر است. درد امروز ما رشد علم و بیکاری هزاران فارغ التحصل پیام نور و دانشگاه آزاد است.

احمدی در پایان به سن بالای برخی وزرای کابینه دولت روحانی اشاره کرد و افزود: آنچه برای ما مهم تلقی می شود حل برنامه ‌آموزش عالی است در آغاز کار تعدادی از اعضای کابینه دولت سن بالایی داشتند که در توجیه آن به نمایندگان گفتند این افراد باتحرک خود مشکل سن بالای خودشان را جبران می کنند اما از این تعداد فقط یک نفر در حد انتظار مردم و مجلس ظاهر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز