خبرگزاری کار ایران

مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

رای به فرهادی نشانه رفتار دوگانه مجلس / گویا مجلس معامله می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۱۳

من به این دلیل مخالف صحبت می‌کنم که احساس کردم فضای مجلس طوری است که افراد قوی‌تر از فرهادی فتنه‌گر خطاب شدند و رای اعتماد نگرفتند. لذا احساس می‌کنم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنم.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: اگر مجلس فتنه را خط قرمز نمی‌داند یا اینکه دیگر قرار نیست فتنه را معیار خود بداند پس معامله‌ای در کار است درست نیست که مجلس برای وعده‌های انتصاب همکاران آقای وزیر معیارهایی را که برای وزیران پیشنهادی قبل در نظر گرفته بود دیگر اهمیت ندهد و این معلوم می‌شود که درد فتنه نیست و مجلس و اصول‌گرایی به معامله متهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم گفت: من به این دلیل مخالف صحبت می‌کنم چراکه احساس کردم فضای مجلس طوری است که افراد قوی‌تر از فرهادی را فتنه‌گر خطاب شدند و رای اعتماد نگرفتند. لذا احساس می‌کنم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنم.

وی با بیان اینکه می‌خواهم از حیثیت و اعتبار مجلس دفاع کنم، اظهار داشت: اگر مجلس آسیب ببیند٬ کل نظام آسیب می‌بیند مجلس در جریان استیضاح آقای فرجی دانا و در جریان رای اعتماد به دو وزیر قبلی فتنه ۸۸ را معیار قرار داد و حتی نامه‌نگاری آنها را نیز فتنه‌گری اعلام کرد.

مطهری ادامه داد: آقای نیلی احمدآبادی را به جرم امضای تظلم ۸۸ استاد دانشگاه از مقام رهبری به خاطر قضیه حمله عده‌ای به دانشکده فنی دانشگاه تهران و ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان فتنه‌گر نامیدیم. آشتیانی را هم به جرم امضای نامه در حوادث۸۸ در حالی که هر چه گفت خبر ندارم و نپذیرفتیم. نمایندگان گفتند دیگر دیر شده و نمی‌پذیریم. همچنین ایشان را به جرم شرکت در حزب مشارکت فاقد صلاحیت دانستیم.

نماینده مردم تهران افزود: در حال حاضر فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شده در صورتی که ایشان در کارنامه سیاسی خود نامه‌‌ای که موسوی، کروبی و خاتمی نوشتند را امضا کرد، دارد که مبنی بر برخورد ماموران با مردم معترض بود و در خرداد ۸۸ این نامه را پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتشر کردند و موجود است.

مطهری با قرائت قسمتی از نامه تصریح کرد: با منطق اکثریت مجلس بنابراین فرهادی هم فتنه‌گر است و اگر بگوید از این نامه خبر نداشتم یا تکذیب می‌کنم. این عذر پذیرفته شده نیست چون می‌گوییم دیر شده است و الان که نیاز به رای دارید اظهار بی‌اطلاعی می‌کنید. وزیر پیشنهادی سابقه حزب مشارکت دارد و اگر بخواهیم او را نیز با معیارهای سطحی دیگر وزیران پیشنهادی بسنجیم بنابراین فتنه‌گر است و اگر مجلس به ایشان رای بدهد متهم به رفتاری دوگانه می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر مجلس فتنه را خط قرمز نمی‌داند یا اینکه دیگر قرار نیست فتنه را معیار خود بداند پس معامله‌ای در کار است درست نیست که مجلس برای وعده‌های انتصاب همکاران آقای وزیر معیارهایی را که برای وزیران پیشنهادی قبل در نظر گرفته بود دیگر اهمیت ندهد و این معلوم می‌شود که درد فتنه نیست و مجلس و اصول‌گرایی به معامله متهم می‌شود.

این نماینده با تاکید بر اینکه مجلس نباید دچار تناقض در رفتار شود زیرا جایگاهش را در میان مردم از دست خواهد داد، یادآور شد: نکته آخر پزشک بودن آقای فرهادی اصلا با وزارت علوم سازگاری ندارد بلکه بیشتر به درد وزارت بهداشت می‌خورند. بنابراین خواستارم تا به وزیر پیشنهادی امروز رای مخالف بدهید.

گفتنی است در حین اظهار مخالفت علی مطهری در صحن علنی مجلس علی لاریجانی رئیس مجلس تذکری به او مبنی بر این داد: آقای مطهری بهتر است تنها وزیر پیشنهادی را نقد کنید تا به مسائل دیگر بپردازید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز