خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

توسعه کیفی مدارس استعدادهای درخشان

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۸۷

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، از توسعه کیفی و تدوین برنامه درسی ویژه مدارس استعدادهای درخشان خبر داد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، گفت: محتوای تکمیلی دروس علوم تجربی، ریاضی و ادبیات فارسی پایه هفتم در حال تدوین است که در آینده ای نزدیک، در اختیار دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد نستوه، شامگاه دیروز در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: رویکرد فعلی وزارت آموزش و پرورش توسعه کیفی مدارس استعدادهای درخشان است.

وی در ادامه افزود: تدوین برنامه درسی ویژه این مدارس در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در شش ماه آینده تصویب و ابلاغ شود.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادهای درخشان و نخبگان اظهار داشت: تلاش وزارت آموزش و پرورش این است که استعدادهای برتر در مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته و ادامه تحصیل دهند و پذیرش این مدارس کیفی باشد و با ارتقاء کیفیت پذیرش از توسعه پرشتاب کمی این مراکز اجتناب شود.

محمدنستوه با اشاره به روند طراحی سوالات آزمون های ورودی این مدارس گفت: آسیب شناسی لازم در زمینه پذیرش دانش آموزان در این مراکز انجام پذیرفته و تلاش می شود تا آزمون های ترکیبی استعدادیابی و استعداد سنجی به عنوان اصل حاکم بر طراحی و تدوین سوالات آزمون استعدادهای درخشان باشد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان از تولید محتوای الکترونیکی متناسب با تغییر ساختار مدارس خبر داده افزود: محتوای تکمیلی دروس علوم تجربی، ریاضی و ادبیات فارسی پایه هفتم در حال تدوین است که در آینده ای نزدیک، در اختیار دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول، پرورش محوری، پژوهش محوری و آموزش محوری را اولویت‌های اصلی مدارس استعدادهای درخشان دانسته بر ضرورت آموزش مبتنی بر پژوهش تاکید کرد.

وی همچنین در پایان سخنانش با اشاره به اجرای طرح شهاب در ۳۲ منطقه آموزشی در ۳۲ استان کشور گفت: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در اولویت کاری ماست و گسترش اجرای این طرح در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است و به تدریج این طرح در تمام مناطق کشور اجرایی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز