خبرگزاری کار ایران

اکثر نمایندگان مجلس نسبت به فرهادی اتفاق نظر دارند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۷۶

فرهادی از اقبال نمایندگان مجلس برخوردار است / رای حداکثری نمایندگان پشتوانه قوی برای مدیریت فرهادی خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سابقه و تجربه موفق دکتر فرهادی گفت: دانش و تجربه وزیر پیشنهادی و احساس مسئولیت وی از نکات مثبتی است که اکثر نمایندگان مجلس بر روی آن اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایلنا؛ ایرج عبدی با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای آموزش عالی نیاز به تغییر از حوزه تئوریک به تولید فناوری و دانش دارد و توجه به موضوع از اولویت های برنامه های وزیر پیشنهادی اعلام شده است، گفت: اساس کار دولت اعتدال است و فضای دانشگاه و دانشجویان نیز اعتدال طلب هستند و بنظر می رسد با توجه به خصوصیات دکتر فرهادی و خط مشی وی، فضای آرام اما با نشاط و معتدل در فضای دانشگاهی کشور فراهم شود.

عضو فراکسیون زاگرس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت حداکثری اعضای این فراکسیون از وزیر پیشنهادی علوم خاطر نشان کرد: با توجه به زمانی که دولت و مجلس برای تعامل سازنده صرف می کنند معرفی دکتر فرهادی به مجلس بر پررنگ شدن این فضای سازنده کمک کرده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به رای حداکثری مجلس و تخصص و تعهد دکتر فرهادی و بهره گیری از توان نمایندگان در مهمترین حوزه زیربنایی کشور شاهد پیشرفت خوبی باشیم.

فرهادی از اقبال نمایندگان مجلس برخوردار است

شفیعی، عضو فراکسیون زاگرس نیز با اشاره به دغدغه های موجود در فضای دانشگاهی کشور گفت: در حال حاضر تولید علم و تجاری سازی آن یکی از مهترین دغدغه های وزارت علوم باید باشد. به نحوی که رابطه صنعت و دانش تقویت شده و به سمت تولید محصول برای صدور به سایر کشورها برویم.

وی با اشاره به اینکه فضای دانشگاهی کشور باید از ملاحظات سیاسی افراطی به دور باشد و دانشگاهیان نباید فضای دانشگاه را با باشگاه سیاسی اشتباه بگیرند تصریح کرد: مقوله فرهنگی دانشگاه نیازمند بررسی و بازرسی دقیق تری است. همچنین باید در جذب هیئت علمی نظارت جدی صورت بگیرد و توانمندی های علمی اساتید مدنظر باشد تا یک دانشگاه قوی و پر محتوا داشته باشیم.

شفیعی با اشاره به مقبولیت فرهادی بدلیل برنامه داشتن برای دغدغه های موجود در فضای دانشگاهی کشور افزود: مورد تایید بودن فرهادی از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران مساله ای است که برای نمایندگان مجلس بسیار مهم است و خوشبختانه وزیر پیشنهادی علوم این امتیاز را دارد.

وی با اشاره به اینکه امتیاز دیگر فرهادی اجماع نیروهای سیاسی کشور در مورد ایشان است افزود: در حال حاضر دیدگاه و نظرات نمایندگان نسبت به وزیر پیشنهادی علوم مساعد و مثبت است.

شفیعی با تاکید بر اینکه فرهادی از اقبال نمایندگان مجلس برخوردار است تصریح کرد: سابقه مدیریتی قوی دکتر فرهادی نکته ای است که در وزارت علوم بسیار تاثیر گذار است و امیدواریم با همکاری مجلس یک نیروی موثر و مفید در این حوزه برای نظام باشد.

رای حداکثری نمایندگان پشتوانه قوی برای مدیریت فرهادی خواهد بود

زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روزمه قوی و قابل تامل فرهادی خاطر نشان کرد: فرهادی هم در حوزه تئوریک و علمی و هم در حوزه های اجرایی بسیار موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی علوم به خوبی ارزش ها و خطوط قرمز کشور را می شناسد و این مساله را در برنامه های پیشنهادی خود نیز اعلام کرده است تصریح کرد: افرادی که به آرمان های کشور پایبند باشند مورد قبول نمایندگان مجلس نیز هستند و فرهادی از این حمایت برخوردار است.

زارع با تاکید بر اینکه رای قاطع و حداکثری نمایندگان مجلس پشتوانه قوی برای مدیریت فرهادی خواهد بود افزود: مجلس و دولت در حوزه دانشگاهی دغدغه های مشترکی دارند که دکتر فرهادی با مدیریت قوی و تخصص خود می تواند این دغدغه ها را کاهش دهد.

وی افزود: ظرفیت مجلس برای همراهی و تبادل نظر با وزیر پیشنهادی بعد از گرفتن رای اعتماد فراهم است.

بهره گیری از دانشجویان نخبه، سازماندهی هیئت علمی دانشگاه، کسب رتبه های علمی در دنیا، استفاده از ظرفیت بسیج دانشگاه، حل چالش های موجود در مهاجرت نخبگان و تلاش برای حفظ و استفاده از تخصص آنها در داخل کشور را از جمله دغدغه های موجود در فضای دانشگاهی کشور برشمرد و اظهار امیداوری کرد فرهادی با توجه به توانمندی ها و تجارب مدیریتی قوی راهکاری خوبی برای این دغدغه ها داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز