خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور:

هیچ محدودیتی در حوزه سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۶۳

دوسال اخیر، پررونق ترین دوره در حوزه مکانیزاسیون برنج است که بیش از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دستگاه کمباین و بیش از ۶۰۰دستگاه نشاکاربرنج تامین شده است و استفاده از این ادوات، منجر به کاهش هزینه تولید و افزایش تولید خواهد شد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشورگفت: کمبود سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی، یکی از بزرگترین معضلات کشور در این حوزه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، کامبیز عباسی، در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه کشاورزی، ماشین آلات، کود و سم و نهاده استان مازندران که در محل نمایشگاههای دائمی قائم شهر برگزار شد با بیان اینکه کمبود سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی، یکی از بزرگترین معضلات کشور در این حوزه بوده است اظهار داشت: این امرمنجر شد ورود ماشین آلات کشاورزی، به عرصه مزارع و باغات با تاخیر انجام شود.

وی افزود: از نیمه دوم سال گذشته، در قالب ستاد مکانیزاسیون کشاورزی به ریاست شخص وزیر و با تعامل گسترده با بانک کشاورزی خط اعتباری مکانیزیسون کشاورزی به ظرفیت ۷۵۰ میلیارد تومان در کشور ایجاد شد و بعد ۶ ماه این خط اعتباری بطور کامل جذب و تبدیل به ادوات کشاورزی گردید و به باغها و مزارع ورود پیدا کرد.

عباسی با بیان اینکه خط دوم اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان از سه ماه قبل در کشور راه اندازی شد تصریح کرد: تا به امروزبرای این خط، بیش از ۹۲۰ میلیارد تومان تقاضا ایجاد و ۲۶۰ میلیارد تومان از این خط جذب شد که سرجمع جذب ما در یک بازه زمانی دوازده ماهه، هزارمیلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کشور بوده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور، از ایجاد خط شماره سه مکانیزاسیون تا دوماه آینده خبر داد و افزود: با تاکید وزیر خط شماره سه، با ظرفیت ۹۰۰میلیارد تومان ایجاد می شود تا بتواند باقیمانده نیاز کشاورزان را برای گرفتن تسهیلات پوشش دهد.

وی، ادامه داد: سالانه، حداقل دوهزار و چهارصد میلیارد تومان، سرمایه گذاری و تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی داریم نیازداریم.

عباسی، به طرح جامعه ۱۲ ساله مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح، برای اولین باردرکشور بعنوان نقشه راه در این بخش تهیه شده و برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برنامه و اعتبارات موجود است.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در حوزه سرمایه گذاری و تسهیلات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی در کشور وجود ندارد اظهار داشت: تکیه ما بر تولید داخل است و ۹۰تا ۹۵درصد ماشین آلات و ادوات کشاورزی از صنعت داخلی تامین می شود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور، در بخشی دیگر به مکانیزاسیون برنج اشاره کرد و گفت: دوسال اخیر، پررونق ترین دوره در حوزه مکانیزاسیون برنج است که بیش از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دستگاه کمباین و بیش از ۶۰۰دستگاه نشاکاربرنج تامین شده است و استفاده از این ادوات، منجر به کاهش هزینه تولید و افزایش تولید خواهد شد.

عباسی، اظهار داشت: با استفاده از مکانیزاسیون، هفت الی ده درصد، در حوزه مکانیزاسیون برنج، افزایش عملکرد و بیش از ۵۰ الی ۶۰ درصد کاهش هزینه تولید را پیش بینی می کنیم و در مقایسه با روش های سنتی، صورت کاری کاشت برنج که کاری پرمشقت است، تغییر خواهد کرد.

وی، گفت: برای یک هکتار برنج، روزانه میانگین ۹۹ الی ۱۰۵ نفر نیروی کارگری نیاز داریم، در صورتی که با مکانیزاسیون این رقم به ۲۱ الی ۲۵ نفر روزکار کاهش پیدا خواهد کرد و باعثمی شود با کاهش هزینه تولید، از تغییر اراضی ممانعت شود.

گفتنی است: چهارمین نمایشگاه کشاورزی، ماشین آلات، کود و سم ونهاده استان مازندران از امروز به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهرستان قائم شهر دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز