خبرگزاری کار ایران

رییس کل بیمه مرکزی:

توانگری مالی و توانمندی مدیریتی عوامل تأثیرگذار در ایفای تعهدات شرکت های بیمه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۳۷

اگر شرکت بیمه توانگری مالی و مدیران با صلاحیت داشته باشد یقینا در امر ایفای تعهدات خود موفق عمل می کند و اگر بازار رقابتی باشد هیچ دلیلی وجود ندارد شرکت های بیمه منافع بیمه گذاران را به خطر بیندازند.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: اگر شرکت بیمه توانگری مالی و مدیران با صلاحیت داشته باشد یقینا در امر ایفای تعهدات خود موفق عمل می کند و اگر بازار رقابتی باشد هیچ دلیلی وجود ندارد شرکت های بیمه منافع بیمه گذاران را به خطر بیندازند.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، محمد ابراهیم امین در جمع مدیران و کارکنان شرکت بیمه ایران، افزود: اگر بیمه گری مشتری مدار نباشد به این معناست که آن بیمه گر در جای خودش قرار نگرفته و مدیرانی که آن شرکت را اداره می کنند درک درستی از امر بیمه گری ندارند.

رییس کل بیمه مرکزی ایران با تاکید بر ضرورت پایبندی به اصول حرفه ای صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: جذب مشتری تنها یک بخش از کار محسوب می شود و هر شرکت بیمه ای باید تلاش کند تا مشتریان خود را حفظ کند و برای تحقق این امر باید تمامی الزامات مشتری مداری را رعایت کند تا بتواند خود را در بازار حفظ کند چرا که در یک بازار رقابتی مشتری مداری و حفظ حقوق بیمه گذاران جزو ذات بازار و در امر بیمه گری جزو ذات بیمه گری به شمار می آید.

وی تصریح کرد: اگر شرکتی در شعب یا نمایندگی های خود از فرایندهای پیچیده و بروکراسی برای امر بیمه گری و پرداخت خسارت استفاده می کند نشانگر آن است که آن گروه درک درستی از کار و مسئولیت خود ندارد چون بیمه گر باید ذاتا مشتری مدار باشد.

امین با تاکید بر این نکته که هیچ شرکتی برای خروج از بازار برنامه ریزی نمی کند و تمامی شرکت ها به دنبال سهم بیشتری از بازار بیمه کشور تلاش می کنند، گفت: برای توسعه بازار، شرکت های بیمه باید ساختار، سازمان و تشکیلاتی طراحی کنند که خدمت رسانی به مشتری در کمترین زمان با حداقل هزینه و به دست آوردن حداکثر رضایت مشتری در آن صورت گیرد که این امر جزو الزامات بیمه گری است و اگر کسی این مسائل را رعایت نکند، شایستگی لازم را برای امر بیمه گری ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز