خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت؛

خصوصی سازی اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۳۲

شناسایی خدماتی که می توان به بخش مردمی واگذار کرد در دست اجراست تا زمینه فعالیت بیشتر تشکل های خصوصی در بخش های صنعت، معدن و تجارت فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واگذاری ارائه خدمات به بخش خصوصی از اولویت های این وزارتخانه است.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهارکرد: از ظرفیت بخش خصوصی باید به نحو مطلوب استفاده شود و قانونمداری و تلاش برای واگذاری امور به تشکل ‎های مردمی از اهداف و اولویت های دولت تدبیر و امید است.

وی اضافه کرد: شناسایی خدماتی که می توان به بخش مردمی واگذار کرد در دست اجراست تا زمینه فعالیت بیشتر تشکل های خصوصی در بخش های صنعت، معدن و تجارت فراهم شود.

یزدانی با تاکید بر اینکه استان بوشهر داری ظرفیت بالایی در بخش های مختلف است، افزود: پروژه های صنعتی باید به صورت هفتگی نظارت و کنترل شود.

وی ادامه داد: به منظور رونق بخشیدن و ایجاد بخش اشتغال پایدار در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر همکاری همه دستگاه های اجرایی در کنار اداره کل صنعت، معدن و تجارت این استان ضروری است.

یزدانی بیان کرد: میزان بیکاری در استان بوشهر نگران کننده است و شایسته این استان با این ظرفیت بالای اقتصادی نیست.

معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت

گفت: تعامل با اصحاب رسانه باید مد نظر و در اولویت ارتباطات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص کشور، اگر بخواهیم در جهان و معادلات بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در اقتصاد بین المللی جایگاه مناسبی پیدا کنیم.

رضا عوض پور اظهارکرد: استان بوشهر باید برای حضور در فضای بین الملل برنامه ریزی کند که راهکار این مهم داشتن تولید قوی با مولفه رقابت پذیری است.

وی افزود: باید تولید را در متن اقتصاد قرار داد و خدمات و تجارت به عنوان بازوان تولید تقویت شوند در غیر این صورت اقتصاد ما دچار مشکل خواهد شد.

عوض پور ادامه داد: در چند سال گذشته تورم بالای ۴۰ درصد به دلیل وجود شکاف میان عرضه و تقاضا و تبدیل نرخ ارز شرایط سختی را برای تولید ایجاد کرد طوری که در شرایط نامطلوب قرار گرفت.

وی گفت: اکنون باید به گونه ای عمل کرد که تولید در فضای بین المللی عرضه شود.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر افزود: در شرایط کنونی همکاری نظام بانکی به منظور رونق بخشیدن به بخش تولید در کنار تولید کنندگان ضروری است.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی باید با بازنگری در سیاست های خود بیشتر به بخش تولید کمک و حمایت کند.

عوض پور با اعلام اینکه استان بوشهر با دارا بودن معادن و صنایع فراوان دارای ظرفیت بسیار قابل توجه است گفت: از بخش تولید استان انتظار می رود که در تولید ناخالص داخلی کشور نقش موثرتری داشته باشد.

وی اظهار کرد: شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی باید در اولویت نخست مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر قرار گیرد.

در این آیین از عباس تابش تجلیل و سید حسین حسینی محمدی به عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز