خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

روند مذاکرات و برداشته شدن تحریم‌ها٬ افراطیون را به انزوا کشاند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۹۲

گروه‌هایی تلاش می‌کنند با ایجاد ابهام در فضای مذاکرات عملکرد دیپلمات‌های کشور را تضغیف کنند. از سوی دیگر این گروه‌ با برداشته شدن تحریم‌ها ناچارند هزینه‌های گزافی را تحمل کند برای همین به منظور فرار از پاسخگویی دست به این اقدامات می‌زنند

یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: نپذیرفتن گزینه تمدید مذاکرات از سوی ما به معنای کنار گذاشتن راه دیپلماسی بود که می‌توانست برای ما خطرآفرین باشد اما پذیرش تمدید مذاکرات نشان داد که ما همچنان گزینه مذاکره را قبول داریم و به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تمدید مذاکرات هسته‌ای و تحلیل‌های متفاوت از آن عنوان کرد: مذاکرات هسته‌ای در چند دوره اخیر از سه نگاه قابل بررسی است؛ در نگاه اول که نگاه کلی نظام است فعالیت مذاکره کنندگان ایران قابل تقدیر است چراکه دیپلمات‌های ما در این مذاکرات نه تنها بر مواضع نظام ایستادگی کردند بلکه با دیپلماسی فعال خود توانستند شش قدرت برتر جهان را پای میز مذاکره نگه داشته و جلوی هرگونه ماجراجویی را از غرب بگیرند.

وی افزود: در نگاه دوم باید گفت تیم مذاکره‌کننده غرب به نیابت از رژیم صهیونیستی در این مذاکرات حضور داشتند و مسئله هسته‌ای ایران برای آنها بهانه‌ای بیش نبود چراکه امروز نگرانی‌های در مورد برنامه هسته‌ای ایران برطرف شده اما آنها اصرار دارند که ایران نباید برای آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدی باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ما در طول این مذاکرات توانستیم به ماهیت طرف مقابل پی ببریم، گفت: نگاه سوم معطوف به این است آیا ما در مذاکرات طبق نقشه راهی که رهبری برای ما ترسیم کرده بودند حرکت کردیم یا خیر. معتقدم ما کاملا در مسیر مانفع نظام قدم برداشتیم اما نگاهی نیز در کشور بر این عقیده است موفقیت در مذاکرات و برداشته شدن تحریم‌ها به معنای تقویت دولت و خط رئیس جمهور است که این مسئله می‌تواند در انتخابات آینده مورد استفاده جریان اعتدال‌گرا قرار گیرد و دیگر گروه‌های سیاسی را به انزوا بکشاند.

وی تاکید کرد: این گروه تلاش می‌کنند با ایجاد ابهام در فضای مذاکرات عملکرد دیپلمات‌های کشور را تضغیف کنند. از سوی دیگر این گروه‌ با برداشته شدن تحریم‌ها ناچارند هزینه‌های گزافی را تحمل کند برای همین به منظور فرار از پاسخگویی دست به این اقدامات می‌زنند.

کنعانی مقدم گفت: تمدید مذاکرات اگرچه در کوتاه مدت ممکن است به ضرر ما باشد اما در بلندمدت و با پیاده‌شدن کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این روند به ضرر غرب تمام خواهد شد چراکه با گذشت زمان٬ تحریم‌ها برای ما بی‌اثر می‌شود و فعالیت‌های هسته‌ای‌مان نیز ادامه پیدا می‌کند، این مسئله قدرت چانه‌زنی ما را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: نپذیرفتن گزینه تمدید مذاکرات از سوی ما به معنای کنار گذاشتن راه دیپلماسی بود که می‌توانست برای ما خطرآفرین باشد اما پذیرش تمدید مذاکرات نشان داد که ما همچنان گزینه مذاکره را قبول داریم و به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز