خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس؛

کسی که شما به من توصیه می‌کنید را نمی‌توانم انتخاب کنم / شستا حیاط خلوت کسی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۸۶

بیایید هیات مدیره‌ها و هیات امنایی‌ها را بسنجیم. من در این مسیر از افرادی چون آقایان فرهادی، نوبخت و نهاوندیان استفاده کردم. هیات مدیره‌ها را با گذشت زمان مقایسه کنیم؛ اتهام من این است که چرا مدیران قبلی را نگه داشتم در حالیکه به اعتقاد من این افراد عملکرد خوبی داشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اگر قرار است ارزیابی در نظر گرفته شود معیار کامل و تمام معیارها را مد نظر بگیرید. آثار کار من در وزارتخانه همیشه مانند زندگی‌ام گمنام است و قسم جلاله می‌خورم که به عهد با شما همیشه متعهد بودم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی ربیعی با حضور در صحن علنی مجلس که در پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهیمی گفت: روزی که من به عنوان وزیر به مجلس معرفی شدم، برای رای اعتماد ایشان انتقاداتی داشتند نسبت به اینکه احتمالا در آینده با سبک مدیریتی‌ من این وزارتخنه به عنوان وزارتخانه اقتصادی معرفی خواهد شد با آمار و ارقام بحثمی‌کردند که شاید اداره وزارتخانه در توان من نباشد.

وی افزود: امروز هم سمت‌وسوی مباحثاز این دست هستیم که شاید در حوزه اقتصادی وزارت ناکارآمدی‌هایی وجود داشته است. این وزارتخانه یک وزارتخانه کاملا اجتماعی است و آن بخش از اقتصاد که زیر مجموعه صندوق‌هاست در حقیقت بخشی از کار است. اگر قرار است ارزیابی در نظر گرفته شود با معیار کامل و تمام معیارها را مد نظر بگیرید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خوشحالی از اینکه همیشه به عهد و پیمانم با مجلس، مقام معظم رهبری و خدا پایبند بوده‌ام، گفت: هیچ‌گاه زیر قول‌هایی که دادم نزدم و خدا شاهد است که همیشه با به کار گرفتن افراد متبحر و متخصص بهترین نتایج را در وزارتخانه داشته‌ام و آثار کار من در وزارتخانه همیشه مانند زندگی‌ام گمنام است.

ربیعی در ادامه بیان داشت: همه می‌دانیم که بعد از وزارت من، بهزیستی متحول شد و همچنین تغییری بزرگ در صدور بیمه‌ها داشتیم که تا پایان سال قرار است جشن اینکه همه ایرانی‌ها بیمه دارند و هیچ ایرانی بدون بیمه نیست، گرفته شود.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی بیش از ۱۲ میلیارد برای طرح سلامت هزینه کرده و بیشترین تلاش را کردم، یادآور شد: این موضوع در فنی و حرفه‌ای نیز نمود داشت که چه تغییری نسبت به گذشته داشته است. شورای عالی بیمه در گذشته و در وزارتخانه یک بار تشکیل می‌شد آن هم در دوران آقای مصری بود اما بعد از آن من هشت جلسه شورای عالی بیمه تشکیل دادم. یکی از مهمترین کارهایم طرح مبارزه با چند فقر، فقر درمانی، غذایی و تغذیه بود که در دستور کار شورا قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرح مبارزه با گرسنگی در وزارتخانه من چنان با سرعت اجرایی شد که بعضی‌ها می‌گفتند این طرح کی شروع خواهد شد و ما در جواب پاسخ می‌دادیم طرح اجرایی شده و در حال اتمام است. من با افتخار می‌گویم در وزارتخانه‌ای رفتم که تمام آرمان‌ها را رعایت کردم و مطمئن هستم در حدود سه سال باقی مانده نیز همینطور تمام تلاشم را خواهم کرد.

ربیعی در خصوص سوال پورابراهیمی در مورد شرکت‌ها تصریح کرد: سوال‌ها به سمت شرکت‌ها رفته و این در حالی است که وزارتخانه من فقط متشکل از شرکت‌ها نیست. این شرکت‌هایی که از آن صحبت می‌کنند با چند فاصله به من متصل می‌شود. در مورد مساله صندوق فولاد نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تصویب شد و من صندوق‌ها را به مساله‌ای ملی تبدیل کردم زیرا در اولویتم مهم بود.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان اجتماعی نیز متخصصان حرفه‌ای را به کار گرفتم و قسم جلاله می‌خورم که به عهد با شما همیشه متعهد بودم. من امروز رئیسی در سازمان تامین اجتماعی دارم که برایش ۱۴ میلیون حقوق در نظر گرفتیم اما آنقدر متعهد است که همین الان حاضر است نصف آن را پس دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از شرکای اجتماعی من مجلس است، ابراز داشت: همه می‌دانیم که آقای ابوترابی و لاریجانی از بنده تجلیل کردند و همچنین بیانات رئیس سازمان دیوان عدالت به قوه قضاییه نیز حمل بر تجلیل بود. این در حالی است که تحقیق وزارت اطلاعات نشان داد که بعد از انتصاب من در وزارتخانه شکایات کارگران کمتر شده و این را ناشی از اعتماد به وزیر می‌دانند.

ربیعی در ادامه٬ پس از صحبت‌های پورابراهیمی در نوبت دوم٬ مجددا پاسخگوی سوالات نمایندگان بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در فرصت دوم نطق خود با اشاره به بخشی از صحبت‌های محمدرضا پورابراهیمی گفت: آقای پورابراهیمی به نقل از من گفتند که یکی از بزرگان نظام حضور رئیس نهضت آزادی را در وزارت‌خانه به من توصیه کردند؛ در حالیکه این شخص یکی از بزرگان نظام نبودند بلکه از طرف یک دستگاه تماس گرفته شد و جدای از این اصلا چنین فردی در وزارت‌خانه وجود ندارد. ایشان دو روز در وزارت‌خانه بود، برخی اعتقاد داشتند حضور ایشان باعثمی‌شود تا سرش به کار گرم شود٬ اما چنین فردی اکنون در وزارت‌خانه وجود ندارد و اینکه گفته می‌شود با صد واسطه این فرد در وزارت‌خانه حاضر شده٬ صحت ندارد.

وزیر کار در ادامه و در پاسخ به صحبت‌های پورابراهیمی در خصوص حضور افراد غیرمتخصص در وزارت‌خانه تصریح کرد: بیایید هیات مدیره‌ها و هیات امنایی‌ها را بسنجیم. من در این مسیر از افرادی چون آقایان فرهادی، نوبخت و نهاوندیان استفاده کردم. هیات مدیره‌ها را با گذشت زمان مقایسه کنیم؛ اتهام من این است که چرا مدیران قبلی را نگه داشتم در حالیکه به اعتقاد من این افراد عملکرد خوبی داشتند. اینکه از هر دو طرف از من انتقاد می‌شود علامت سلامت من است. من حاضرم آقای لاریجانی دقیق‌ترین افراد مجلس را برای تحقیق و تفحص از وزارت‌خانه انتخاب کند.

علی ربیعی با اشاره به صحبت‌های پورابراهیمی درباره انتصاب جوان ۲۸ ساله در وزارت کار گفت: آقای پورابراهیمی این جوان ۲۹ ساله نبود، بلکه ۴۰ساله است این فرد قبل از دولت روحانی معاون شرکت شستا بوده بنابراین نقشه‌ برای پر کردن رزومه کاری وی بی‌معناست، مگر اینکه بگوییم در دولت قبل می‌دانستند که روحانی رای می‌آورد تا بخواهند برای این فرد رزومه کاری پر کنند.

وی به گفتگوی خود با یکی از نمایندگان مجلس قبل در ورود به صحن علنی اشاره کرد و گفت: قبل از ورود به صحن مجلس یکی از نمایندگان پاک مجلس که بحثرانت‌ها را پیگیری می‌کرد با من گفتگویی داشت که کار شما درست است. بنده آنقدر پاک زندگی کرده‌ام که آمادگی هر بررسی و تحقیقی را دارم. بنده اگر به سفر می‌روم پول غذا و هتل‌های خانواده خودم را حساب می‌کنم. البته در این میان افرادی بودند که بخواهند مرا فریب دهند که در یک نوبت نیز با من صحبت کردند تا یک مدیر را اخراج کرده و دو روز بعد استخدام کنند این موضوع برای من کمی سوال برانگیز بود که بعد متوجه شدم نوعی باج‌گیری در این موضوع وجود دارد.

ربیعی با تاکید بر اینکه تهدید در ذات من نیست، خطاب به پورابراهیمی اعلام کرد: اینکه برای پس گرفتن سوال از شما درخواستی صورت گرفته، تهدید نیست. خودم تصمیم گرفتم که از تصمیمات مدیران خود تبعیت کنم. من تابع مدیران هستم و نمی‌توانم خارج از تصمیمات آنها کسی را انتخاب کنم که شما به من توصیه می‌کنید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: اگر هزاران بار هم بخواهید می توانید از وزارت‌خانه تحقیق و تفحص کنید خیلی‌ها در بعضی از سایت‌ها نوشتند که چرا برادر نماینده مخالف دولت در وزارت‌خانه مشغول به کار است. من از شما می‌پرسم مگر او آدم نیست؟ آرزوی من این است هر کسی که توانایی دارد کار کند. من کتاب " زنده باد فساد " را نوشتم. ما با نظام شوخی نداریم از آقای لاریجانی تشکر دارم و هر تصمیمی بگیرد بنده به آن عمل می‌کنم من خود را تابع مجلس می‌دانم و اعتقاد دارم با رعایت اخلاق، تبعیت از مجلس واجب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز