خبرگزاری کار ایران

در گزارش ایلنا بررسی شد؛

فروش سهام شدت گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۵۲

بر اساس مشاهدات در تالار بورس حافظ، اغلب سهامداران امروز معتقد بودند، نتیجه مذاکرات شب گذشته باعثتصمیم هیجانی سهامداران برای فروش شده است.

به نظر می‌رسد نتیجه مذاکرات شب گذشته ۱ + ۵ باعثرفتار هیجانی سهامداران برای فروش سهام خود از صبح امروز شده است. البته نکته قابل توجه در این خصوص این است که بسیاری از فروشندگان، ازجمله کسانی هستند که به تازگی وارد بازار سرمایه شده اند و این قبیل از هیجانات موجب شد تا بدون درنظر گفتن کوچکترین احتمالی سهام خود را در بازار به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس مشاهدات در تالار بورس حافظ، اغلب سهامداران امروز معتقد بودند نتیجه مذاکرات شب گذشته باعثتصمیم هیجانی سهامداران برای فروش شده است.

در این راستا م - حسنی یک از فروشندگان سهام به ایلنا گفت: ممکن است امروز بازار آشفته باشد ولی این آشفتگی ادامه دار نخواهد بود.

وی افزود: هر چند بنده امروز فروشنده هستم اما معتقدم اکثر فروشندگان افراد بی‌تجربه‌ای هستند که طی هفته‌های گذشته با خوش بینی اقدام به خرید کرده بودند و هم اینک از ترس افت سهام خود در صف‌های فروش ایستاده‌اند.

یکی دیگر از فروشندگان به نام ر - ی نیز در این خصوص بیان داشت: به نظر من این رفتار هیجانی نیست و مذاکرات هسته‌ای جواب دلخواه فعالین بورسی را نداده و چنین نتیجه‌ای از مذاکرات اثر منفی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت و فروش سهام منطقی است و بنده امروز تا جایی که سهام سود ده باشد می‌فروشم.

وی افزود: عقل و منطق می‌گوید فروش سهم درست است و تا به این لحظه که ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه است، سهام ۱ درصد ریخته و شاخص ۶۰۰ واحد پایین آمدهاست و به نظر می‌رسد تا ظهر نزدیک به یک هزار واحد افت داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که دیروز شاخص بورس افزایشی بود و چرا امروز این اتفاق افتاده است نیز افزود: روز گذشته نیز مردم هیجان داشتند و فکر می‌کردند مذاکرات نتیجه مطلوبتری داشته باشد اما امروز نتیجه عکس به همراه داشت.

با این همه به طور کلی امروز اغلب حاضرین در بورس حافظ برای فروش آمده بودند و در میان آنان نیز برخی از فعالین بازار سرمایه توانستند با بهترین قیمت ها سهام های مورد دلخواه خود را خریداری کنند.

اما برای بررسی بهتر این مهم با مهیار بقایی، کار‌شناس بازار سرمایه تماس گرفتیم تا نظر او را در این خصوص جویا شویم.

بازار تا دو روزآینده متعادل می شود

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص فروش سهام سهامداران پس از گذشت یک روز از مذاکرات، گفت: باید به این مهم اشاره کرد که طی دیروز و امروز رفتار‌هایی که مشاهده شده است هیجانی بوده اما پیش بینی می کنیم که تا یکی دو روز آینده بازار متعادل خواهد شد.

وی با بیان اینکه صف‌های فروش امروز هیچ مبنای منطقی ندارد، اظهارداشت: هیچ اتفاق خاصی مبنی بر نتیجه منفی یا مثبت از مذاکرات رخ نداده است و تنها شرایط گذشته به مدت هفت ماه دیگر تمدید شد.

بقایی افزود: به اعتقاد بنده مذاکرات شب گذشته امید به توافق را بیشتر هم کرده است و مقرر شد باید تا دهم تیر ماه منتظر آخرین خروجی و شاید نتیجه نهایی باشیم.

همچنین، مصطفی امید قائمی، رییس سابق فرابورس نیز در گفتگو با ایلنا با اشاره به اجتناب از رفتار هیجانی فعالین بازار سرمایه، گفت: مردم از موضوع تحریم ها نگرانند این در حالی است که قیمت ها هنوز جذاب است و فروش در این شرایط چندان درست نیست.

وی افزود: این شرایط را باید با احتیاط گذراند زیرا هیجان موجود چندان طولی نخواهد کشید و به اعتقاد بنده بهتر است افراد باتجربه و فعال در این عرصه سایرین را راهنمایی کنند.

گفتنی است، که تا این لحظه شاخص بورس کشور به رقم ۷۴ هزار و ۷۴۰ واحد تنزل کرده که نسبت به روز گذشته ۱۲۰۹ واحد کاهش داشته است.

خبرنگار: ندا جعفری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز