خبرگزاری کار ایران

منوچهر محمدی:

مدیران فرهنگی ما در ۳۰ سال گذشته نتوانسته‌اند یک عمق استراتژیک فرهنگی تعریف کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۲۶۳

گروهی خیلی دوست دارند که همه را به اندک تاملی از قطار انقلاب پیاده کنند و درباره همه آدم‌ها حتی کوچک‌ترین موردها قضاوت می‌کنند و به نوعی دنبال مخملباف‌سازی هستند.

نشست بررسی وضعیت نسبت سینمای ایران و منافع ملی عصر امروز(دوشنبه؛ ۳ آذر) درحالی برگزار شد که منوچهر محمدی در آن از ضرورت داشتن یک سردار سلیمانی در عرصه فرهنگ سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این تهیه‌کننده سینما با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: گروهی امروز دنبال این هستند که افراد را از انقلاب جدا کنند و به نوعی پروژه مخملباف‌سازی ازسوی عده‌ای خیلی جدی درحال پیگیری است و گروهی می‌خواهند همه را به اندک تاملی از قطار انقلاب پیاده کنند.

محمدی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ مهندسی فرهنگی نداریم؛ افزود: امروز بجای آنکه سینمای ایران در مظان پاسخگویی قرار بگیرد؛ باید مهندسی فرهنگی و مدیران فرهنگی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: ما مدیران فرهنگی متعددی داشتیم که به آنها گفته شده بروند کلاه بیاورند و آن‌ها سر آورده‌اند. حتی یکبار یک مدیر فرهنگی مورد بازخواست قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: چرا مدیران فرهنگی ما در ۳۰ سال گذشته نتوانسته‌اند یک عمق استراتژیک فرهنگی تعریف کنند و یک سردار سلیمانی بسازند و فقط گفتند خیلی از کار‌ها را نکنید.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب هر فردی تا به مسئله ایراد می‌گرفت او را به تجدیدنظرطلب بودن یا القاب دیگر متهم می‌کردند. این لقب درست کردن‌ها هیچ شباهتی با ادبیات قرآنی ما ندارد، چراکه قرآن می‌گوید افراد را تنها به سه دسته مومن، کافر و منافق باید تقسیم کرد و لاغیر؛ اما متاسفانه ما این دایره را آن‌قدر گسترده‌ کرده‌ایم که هیچ‌کس در آن باقی‌نمانده است.

منوچهر محمدی با انتقاد از رفتار صدا و سیما با فیلمسازان گفت: گروهی خیلی دوست دارند که همه را به اندک تاملی از قطار انقلاب پیاده کنند و درباره همه آدم‌ها حتی کوچک‌ترین مورد قضاوت کنند و به نوعی دنیال مخملباف‌سازی هستند.

گزارش تکمیلی این نشست متعاقبا ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز