خبرگزاری کار ایران

ادعای سعید مرتضوی پس از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران؛

ربیعی جلوی ۶۸ میلیون‌تومان حقوق و مزایایم را گرفت / ۱۰۰ نماینده پول گرفتند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۹۱

حقوق و مزایای بنده بر اساس مصوبه هیات مدیره ۶۸میلیون تومان بود که ظاهرا آقای وزیر جدید نامه‌ای نوشتند و از آن جلوگیری کردند. بنابراین اصلا به من حقوق و مزایایی پرداخت نشده است که بخواهم آن را پس بدهم.

رئیس اسبق سازمان تامین اجتماعی هنگام خروج از دادگاه٬ در جمع خبرنگاران با اشاره به چگونگی رسیدگی پرونده تحقیق و تفحص تامین اجتماعی گفت: جلسه رسیدگی در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برگزار شد که این پرونده نزدیک به یک سال پیش وصول شده بود و استعلامات مختلف آن نیز صورت گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید مرتضوی پس از خروج از دادسرای کارکنان دولت در جمع خبرنگاران درباره جلسه بازپرسی امروز گفت: جلسه امروز که در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برگزار شد٬ به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی مربوط بود که حدود نزدیک به یک سال پیش وصول شده بود و استعلامات مختلف آن نیز صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: جلسه امروز دومین جلسه بررسی این پرونده بود چون قبل از این نیز ما نیز جلسه‌ای با بازپرس این پرونده در شعبه ۱۵ داشتیم که سوالاتی مدنظر بازپرس محترم بود که ارائه کردند و ما در ۴۸ صفحه لایحه به مطالب ایشان پاسخ داده‌ بودیم.

مرتضوی گفت: در جلسه امروز٬ بازپرس محترم موارد مختلفی پرسید که به همه آنها پاسخ دادیم. عمده مطالب بازپرس در ارتباط با اعتبارات غیرشمول سازمان تامین اجتماعی و هزینه‌کرد این اعتبارات بود که ما به اعتبار ماده۳۸ قانون تامین‌اجتماعی و آیین‌نامه مصوب هیات مدیره سازمان و مصوب هیات امنای سازمان توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کردیم.

مرتضوی درباره خبر صدور قرار تامین که از سوی وکلای شکات داده‌شده بود٬ گفت: در این پرونده هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و این امر به ارائه مدارک و مستندات از طرف ما موکول شده است.

به عنوان مدیرعامل سازمان امضایی نکردم

رئیس اسبق سازمان تامین اجتماعی گفت: دیوان عدالت اداری حکم داده بود که بنده نمی‌توانم در هیات مدیره یا مدیرعامل سازمان باشم و ادامه حضور من در سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی بوده است و همچنین مزایایی که گرفته‌ام٬ مصداق تحصیل مال از طریق غیرقانونی است، که من در این‌ باره توضیح دادم زمانی که حکم دیوان قطعیت پیدا کرد و من نمی‌توانستم مدیرعامل سازمان باشم٬ از حکم دیوان تمکین کردیم و من دیگر به عنوان مدیرعامل سازمان امضایی نکردم و تصدی نداشتم.

وی افزود: اما ابلاغ من به عنوان سرپرست سازمان صادر شده بود.

وی گفت: در قانون برای سرپرست تامین اجتماعی شرایط خاصی لحاظ نشده است لذا می‌توانستم به مدت شش ماه سرپرست باشم و قبل از اینکه این شش ماه به اتمام برسد٬ دولت عوض شد و من مسئولیت را تحویل دادم لذا بحثخلاف قانونی انجام نشده است و اگر حقوق و مزایایی هم گرفته باشم٬ اصلا غیرقانونی نیست.

وی تصریح کرد: علاوه بر این من مواردی را نیز امروز به بازپرس پرونده توضیح دادم و اینکه حقوق و مزایای بنده بر اساس مصوبه هیات مدیره ۶۸ میلیون تومان بود که ظاهرا آقای وزیر جدید نامه‌ای نوشتند و از آن جلوگیری کردند. بنابراین اصلا به من حقوق و مزایایی پرداخت نشده است که بخواهم آن را پس بدهم.

پرداخت وجه به ۱۰۰ نماینده بوده است

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بعضی مطالب در رسانه‌ها گفت: مطالبی که در رسانه‌ها مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی اصلا بودجه غیر شمول ندارد٬ منتشر شده غیرواقعی است.

وی اضافه کرد: بودجه سازمان تامین اجتماعی٬ مصوبه دولت نیست و این سازمان یک نهاد عمومی غیردولتی است. در واقع یک نهاد درآمد و هزینه است که بودجه آن توسط هیات امنای تامین اجتماعی تصویب و ابلاغ می شود و اجرای آن برابر آیین‌نامه‌ها خواهد بود و موضوع غیرشمول بودن نیز توسط خود هیات‌مدیره سازمان تصویب می شود.

مرتضوی تصریح کرد: اقداماتی که انجام دادیم منطبق با مصوبات هیات مدیره و هیات امنای سازمان بوده و در بحثغیرشمول بودن نیز٬ هیچ تخلف و تخطی از قانون و مقررات پیرامون هزینه‌کرد از محل اعتبارات غیرشمول صورت نگرفته است.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی گفت: آقای بازپرس در این جلسه سوالاتی نیز درباره پرداخت و وجهی به نمایندگان داشتند که شامل ۱۰۰ نفر و کل مبلغ نیز ۲۰۰ میلیون برآورد شده ست که من درباره علت ارائه لیست نمایندگان و مستنداتی که در پرداخت وجه وجود دارد که ۵ نفر از مقامات سازمان و دو نفر از معاونین و مسئول امور آن را امضا کردند٬ توضیحاتی دادم.

لیست پرداخت به نمایندگان را به محجوب ندادم

وی گفت: دررابطه با عدم ارایه لیست نمایندگان به آقای محجوب گفتم چون ممکن است ایشان از این مشخصات استفاده‌های سیاسی بکنند و در این ارتباط اتهامات کاذبی مطرح و آبروی نمایندگان برود٬ من مسئولیت را قبول کردم و این لیست را ارایه نکردم. الان اگر مقامات قضایی لازم بداند این لیست را در اختیار آنها قرار خواهم داد چون اطمینان دارم آنها از لیست استفاده تبلیغاتی نخواهد کرد.

مرتضی تصریح کرد: من به آقای محجوب لیست را ندارم چون ایشان اهداف سیاسی در این موضوع دارند و توضیحات را در این ارتباط به بازپرس دادم که ایشان از عدم ارایه لیست قانع شدند.

رییس سابق سازمان تامین اجتماعی بیان کرد مطالب مختلفی در جلسه بازپرسی مطرح شد؛ از جمله درباره واگذاری ۱۳۷ شرکت تامین اجتماعی به بابک زنجانی که من با ارایه اسناد و مدارک مربوطه توضیحات لازم را دادم.

وی افزود: توضیح دادم که ما فقط با آقای زنجانی تفاهمنامه‌ای امضا کرده بودیم و هیچ شرکتی به آقای زنجانی واگذار نشده است و هیچ مالی ازسازمان تامین اجتماعی در اختیار زنجانی قرار ندارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر مالی در اختیار بابک زنجانی بود٬ امروز که ایشان توسط قوه قضاییه بازداشت هستند٬ این اموال حتما پس گرفته می‌شد بنابراین کاملا مشخص و روشن است که هیچ مالی از سازمان تامین اجتماعی در اختیار بابک زنجانی وجود ندارد و مسایلی که مطرح می شود٬ شایعه و دروغ است.

رییس اسبق سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این سازمان دارای قانون و مقررات محکمی است که حتی رییس‌جمهور نیز نمی‌تواند دستور دهد یک شرکت بدون رعایت آیین‌نامه ها و مقررات به فردی واگذار شود و اگر واگذاری وجود داشته باشد حتما از طریق مزایده و بورس خواهد بود.

مرتضوی گفت: در این جلسه من توضیحات کامل را دربرابر پرسش‌های بازپرس ارائه دادم و مطالب و مستندات را ارایه کردم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز