خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه جاسک در گفتگو با ایلنا خبر داد:

راه اندازی خط هوایی منطقه آزاد جاسک تا پایان هفته جاری

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۵۵

درهفته جاری خط هوایی منطقه آزاد جاسک راه اندازی خواهد شد که در حال حاضر با شرکت ماهان در این خصوص صحبت‌هایی شده است و اولویت ما خط هوایی بندرعباس - کیش - تهران و جاسک خواهد بود.

مدیر پروژه جاسک، از راه اندازی خط هوایی منطقه آزاد جاسک تا پایان هفته جاری خبر داد.

امیردریادار محمد حسین ملک زادگان، مدیر پروژه جاسک در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تصویب لایحه منطقه آزاد جاسک، اظهار داشت: لایحه منطقه آزاد جاسک هفته گذشته اعلام وصول شدٰ و هم اکنون به تصویب هیات دولت رسیده است و در حال حاضر در انتظار تصمیم نهایی مجلس هستیم، با این همه امیدواریم این مهم قبل از زمان ارایه بودجه سال ۹۴ مطرح شود.

ملک زادگان خاطر نشان کرد: منطقه آزاد جاسک بسیار مطلوب است و سواحل مُکران بیش از۷۰۰ کیلومتر در خارج از تنگه هرمز و تا مرز پاکستان امتداد دارد.

وی با اشاره به مزایای این منطقه نیز گفت: شهر دریایی برای بانکرینگ سوخت رسانی به کشتی‌ها در این منطقه راه اندازی خواهد شد. جاسک می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین ترمینال نفتی مطرح شود و به نوعی جایگزین خارک برای صادرات نفت و گاز باشد و کلیه کشتی‌ها می‌توانند برای سوخت گیری به جای خارک به جاسک مراجعه کنند و ۹۰۰ کیلومتر در مسافت خود صرفه جویی کنند.

ملک زادگان تصریح کرد: جاسک در مسیر عبور کشتی‌ها قرار دارد و ۲۰ هزار کشتی در زمان ورود به خلیج فارس از جاسک عبور می کنند که تمامی این کشتی‌ها نیازمند سوخت، آب و مواد غذایی و تعمیرات هستند.

ملک زادگان ادامه داد: برای انتقال نفت از شمال و استان خوزستان پروژه عظیم گاز برای صادرات به عمان در این منطقه تدارک دیده‌ایم.

وی تصریح کرد: همچنین جانمایی‌هایی برای صنایع فولاد، آلومینیوم، پالایشگاه، پتروشیمی و صنایع پایین دستی در این منطقه انجام شده است.

ملک زادگان با بیان اینکه جاسک منطقه بکری است که می‌تواند قطب گردشگری هم باشد، افزود: این منطقه شرایط اقلیمی مناسبی در خصوص پرورش می‌گو، انواع ماهی، بسته بندی، صادرات و کشاورزی و در بخش کاشت صیفی جات دارد.

وی با اعلام این خبر که در حال مذاکره با عمانی‌ها هستیم، گفت: در خصوص سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در منطقه آزاد جاسک در حال مذاکره هستیم.

مدیر پروژه جاسک افزود: درهفته جاری خط هوایی منطقه آزاد جاسک راه اندازی خواهد شد که در حال حاضر با شرکت ماهان در این خصوص صحبت‌هایی شده است و اولویت ما خط هوایی بندرعباس - کیش - تهران و جاسک است.

وی گفت: این منطقه در حال حاضر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس برنامه‌ها باید به ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز