خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل مرحله مهمی از مصلی بزرگ امام خمینی سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۳۴

مصلی بزرگ امام(ره) در ۶۳ هکتار مساحت در حال ساخت است که ۳۰۰ هزار مترمربع آن از ساختمان های وی‍ژه و از مهم ترین و پیچیده ترین سازه های این مرحله از طرح محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان در سال آینده مرحله مهم طرح بزرگ مصلی امام خمینی(ره) تهران تکمیل می شود.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر علیزاده در بازدید محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از طرح بزرگ مصلی، افزود: مصلی بزرگ امام(ره) در ۶۳ هکتار مساحت در حال ساخت است که ۳۰۰ هزار مترمربع آن از ساختمان های وی‍ژه و از مهم ترین و پیچیده ترین سازه های این مرحله از طرح محسوب می شود.

وی گفت: گنبد بزرگ مصلی بزرگترین گنبد بتنی جهان به ارتفاع ۶۳ و قطر ۵۴ متر، گلدسته ها به ارتفاع ۱۳۵ متر دومین در جهان، ایوان مصلی با دهانه ۱۱۰ متر و ارتفاع ۷۰ متر بزرگترین در جهان از ویژگی های منحصر به فرد این مرحله از طرح بزرگ مصلی امام خمینی(ره) تهران است.

علیزاده با بیان آنکه مراسم نماز جمعه تهران از این هفته در این مکان برگزار می شود، افزود: اجرای طرح به گونه ای مرحله بندی شده که بتوان مراسم نماز جمعه و اعیاد را در مصلی تهران برگزار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وسعت صحن مصلی هم ۲۲۰ در ۲۲۰ متر است و ۳۶۰۰ مترمربع حوض با معماری اصیل ایرانی ساخته می شود.

وی افزود: اگر این مرحله مهم شامل رواق شرقی و مجموعه فضاهای مرتبط با آن به نتیجه برسد، نماز جمعه، نمایشگاهها، همایش ها و سایر برنامه های متعدد در مصلی تهران پذیرای مردم خواهد بود.

علیزاده گفت: برای تکمیل ۶۳ هکتار فضای مصلی امام خمینی تهران به ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با حمایت دولت و تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان گام مهم آن در سال ۹۴ به اتمام خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز