خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا: / تکرار /

اعتماد ملی در آینده همایش‌های متعددی برگزار می‌کند / کار اصلاح‌طلبی٬ تحمل مخالفان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۰۴

ما در غالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت خواهیم کرد و هیچ‌گاه از جریان اصلاحات جدا نخواهیم شد برای همین تصمیم گرفتیم که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نماینده‌ای داشته باشیم ما اصرار داریم که اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی باید به شکل جبهه‌ای وارد عرصه انتخابات شوند.

قائم مقام حزب اعتمادملی تاکید کرد: در آینده حزب اعتماد ملی همایش‌های متعددی را در قالب فردی یا در قالب مجموعه اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دهد٬ اقتضای حضور فعال در صحنه انتخابات هم همین است که ما جلسات و همایش‌های بزرگی را برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به شروع فعالیت‌های حزب اعتمادملی برای انتخابات مجلس آینده و حواشی ایجاد شده عنوان کرد: نگرانی برخی از محتوای برگزاری همایش حزب اعتماد ملی نیست چراکه هیچ مسئله خلاف قانونی در این همایش صورت نگرفت و مجوزهای لازم در این خصوص گرفته شده بود.

وی افزود: نام افرادی در این همایش از آنها یاد شد که امروز در مطبوعات و رسانه‌ها مطرح می‌شود این مسئله تازه‌ای نیست.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: نگرانی جناح مقابل از برگزاری اصل همایش اعتماد ملی و استقبالی که از آن صورت گرفت است. این همایش همه اصلاح‌طلبان یا همایش کلی حزب نبود بلکه تنها همایش شاخه جوانان حزب اعتمادملی در استان تهران بود. آقایان پس از برگزاری همایش همگرایی اصولگرایان که تا حدود زیادی نیز با استقبال مواجه نشد، احساس کردند نمی‌توانند موفق باشند بنابراین احساس ضعف و نگرانی به آنها دست داده است.

وی گفت: باید بگوییم که جای نگرانی نیست چراکه در آینده هم قرار است ما همایش‌های زیادی برگزار کنیم و رقابت سیاسی خود را داشته باشیم و از یکدیگر نترسیم. همانطور که اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه از رقبای خود وحشتی ندارند و جای رقیب را تنگ نخواهند کرد چراکه کار اصلاح‌طلبی تحمل کردن مخالفان است. گروه مقابل هم باید این ظرفیت را در خود تقویت کند.

حجت‌الاسلام منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه رویکرد عمده مردم به اصلاحات و اصلاح‌طلبان است، در مورد چگونگی آغاز فعالیت‌های انتخاباتی حزب اعتماد ملی گفت: دو عمل موجب توسعه فعالیت‌های ما در روزهای اخیر شد؛ اول درخواست مسئولان دولت به ویژه وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برای فعالیت دوباره ما بود که بارها در جلسات احزاب در وزارت کشور از ما دعوت شد که فعالیت داشته باشیم. مساله دوم٬ پیام دبیرکل حزب اعتماد ملی یعنی حجت‌الاسلام کروبی است.

وی افزود: در حالیکه خودشان در حصر به سر می‌برند٬ به ما مکرر پیام داد که حزب را فعال کرده و حضور خود را در صحنه پررنگ کنید. بنابراین ما دیگر دلیلی برای عدم فعالیت در عرصه سیاسی کشور نداریم و باید اقدامات خود را به شکل آرام و تدریجی توسعه بدهیم تا در آینده سیاسی کشور نقش موثرتری را ایفا کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد نحوه همکاری حزب اعتماد ملی با دیگر گروه‌های اصلاح‌طلب گفت: ما در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت خواهیم کرد و هیچ‌گاه از جریان اصلاحات جدا نخواهیم شد برای همین تصمیم گرفتیم در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نماینده‌ای داشته باشیم ما اصرار داریم که اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی باید به شکل جبهه‌ای وارد عرصه انتخابات شوند.

حجت‌الاسلام منتجب‌نیا گفت: همه بزرگان و گروه‌های جریان اصلاحات هم مصمم هستند که در قالب جبهه‌ای واحد وارد عرصه انتخابات شوند. طبیعی است که در این صورت با احتمال بالایی موفق خواهند شد.

وی گفت: در آینده حزب اعتماد ملی همایش‌هایی متعددی را در قالب فردی و یا در قالب مجموعه اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دهد اقتضای حضور فعال در صحنه انتخابات هم همین است که ما جلسات و همایش‌های بزرگی را برگزار کنیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در مورد وضعیت دبیر کل این حزب نیز گفت: پیگیری‌های لازم را داریم اما هنوز اتفاق جدیدی در این مورد رخ داده است امیدوارم هرچه زودتر در ای مورد خبرهای خوشی به ما برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز