خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

ارسال پیامک تخریبی٬ بدعتی تازه در مجلس نهم + عکس

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۴۵

معرفی وزرای پیشنهادی علوم با تمام حواشی‌اش؛ چند رکورد بی سابقه در مجلس به جا گذاشت. یکی عدم رای اعتماد به چهار وزیر متوالی و دوم راه افتادن موج عجیب تخریب با ارسال پیامک‌ از سوی یک جریان خاص و نامعلوم که ماهیت آن هنوز به صورت رسمی افشا نشده و همچنان در ظن و گمان باقی‌مانده است.

ایلنا: معرفی وزرای پیشنهادی علوم با تمام حواشی‌اش؛ چند رکورد بی سابقه در مجلس بجا گذاشت. یکی عدم رای اعتماد به چهار وزیر متوالی و دوم راه افتادن موج عجیب تخریب با ارسال پیامک‌ که از معرفی دانش آشتیانی آغاز شد. آنطور که محمدرضا تابش خبر داده بود این حرکت سازمان دهی شده بود و فضایی ایجاد می‌کرد تا نماینده‌‌ها بدون اطلاع از سوابق وزیر معرفی شده٬ تحت تاثیر یک یا دو پیامک از بیرون٬ خود را پایین بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بر اساس آنچه برخی رسانه‌ها و تعدادی از نمایندگان مطرح کرده‌اند، پروژه پیامک‌های تخریبی با هدف تخریب سوابق وزرای پیشنهادی و به ویژه وزرای پیشنهادی علوم در میان مجلسی‌ها منتشر می‌شود، از سوی جریانی شکل می‌گیرد که ماهیت آن به صورت رسمی افشا نشده و همچنان در ظن و گمان باقی‌مانده است.

آنگونه که از ابتدی این ماجرا؛ غلامعلی جعفرزاده‌ به ایلنا خبر داده بود٬ دقایقی بعد از معرفی فرهادی، برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به ارسال پیامک و پرونده‌سازی برای فرهادی روی آوردند.

به گفته این عضو فراکسیون رهروان تا روز قبل٬ علیرغم اینکه فرهادی مسئولیت ملی در کشور داشته، هیچ مطلب سوئی از او منتشر نمی‌شد.

عضو دیگر فراکسیون رهروان ولایت٬ با انتشار پیامک‌های تخریبی علیه فرهادی به خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: متاسفانه از ابتدای معرفی آقای فرهادی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی٬ تعدادی پیامک تخریبی علیه ایشان به تلفن همراه برخی نمایندگان مجلس ارسال شد که البته از شدت و قوت این پیامک‌ها رفته رفته و با کنترل فضای عمومی مجلس کاسته شد.

متن پیامک‌ها چه بود؟

یکی از نمایندگان مجلس که اینگونه پیامک‌ها را از طریق گوشی همراه خود دریافت کرده بود٬ در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به پیامک‌های تخریبی منتشر شده علیه فرهادی در مجلس شورای اسلامی، گفت: متن پیامکی که بنده علیه وزیر پیشنهادی دریافت کرده چنین بود که «آقای فرهادی بعد از انتخابات ۸۸ یک نامه را به همراه آقای موسوی، کروبی و چند فعال سیاسی دیگر امضا کرده و طی آن اعلام داشتند که با زندانیان سیاسی آن دوره زمانی برخورد‌های نامناسبی در زندان‌ها صورت گرفته است.»

پیامک‌ها چگونه سازماندهی می‌شوند

حامد قادرمرزی نماینده مجلس نهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا تصریح کرده بود: این پیامک‌ها از سامانه‌های ۵ رقمی به تلفن همراه نمایندگان ارسال می‌شدند که در این میان نیز نام برخی خبرگزاری و نهاد‌ها نیز بعضا دیده می‌شود.

قادر مرزی همچنین اطلاع داده بود: فرا‌تر از این دو وزیر پیشنهادی در ماجرای استیضاح آقای فرجی دانا نیز پیامک‌های زیادی ارسال می‌شدند که منابع اطلاعاتی این پیامک‌ها نیز عموما خبرگزاری‌ مثل ندای دانشجو و برخی نهاد یا ارگان‌ها بودند.

با اینهمه محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا موج پیامک‌های تخریب فرهادی را به شیوه‌ای متفاوت از سایر گزینه‌های پیشنهادی ارزیابی کرد و گفت: پیامک‌هایی که در جهت تخریب فرهادی می‌آید٬ به آن صورت قبلی سازمان یافته از بیرون مجلس و در ارتباط و تعامل با برخی از چهره‌های مجلس دیگر نیست. یعنی معلوم است دیگر جریانی با ایشان برخورد نمی‌شود.

به گفته محمدرضا تابش اینکه دیگر مانند وزرای پیشنهادی قبلی با فرهادی دیگر با پیامک‌های جریانی برخورد نمی‌شود نشان می‌دهد نمایندگان براساس تکلیف وظیفه یا تفکر سیاسی‌شان می‌خواهند به اطمینان خاطری از ایشان برسند که این نه تنها اشکالی ندارد بلکه بسیار هم خوب است تا سوال کنند و حرف بزنند.

هرچند نمایندگان مجلس از بی‌تاثیر بودن فضای ایجاد شده برای تخریب فرهادی سخن می‌گویند٬ با اینهمه عده‌ای دیگر معتقدند این مسئله شان نمایندگی را پایین می‌آورد و تاثیرات منفی در جامعه خواهد گذاشت.

فضای عمومی نسبت به فرهادی مثبت است

ابراهیم نکو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره فضای عمومی مجلس در قبال جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارتخانه علوم، توضیح داد که فضای عمومی مجلس در مقایسه با جلسات رای اعتماد آقایان دانش آشتیانی و نیلی احمدآبادی بهتر است و نمایندگان جلسات متعددی را برای بررسی صلاحیت ایشان در دستور کار دارند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی٬ نماینده دیگر مجلس٬ این سوال را مطرح کرده بود که: چطور این شخصیت که تا دیروز جایگاه ملی داشته و هیچ پرونده‌ای درباره او مطرح نشده، از لحظه‌ای که به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم معرفی می‌شود، عده‌ای و جریانی بلافاصله شروع می‌کنند تا با پرونده سازی و برچسب زدن عناوین مختلف، او را متهم کنند؟

به گفته این نماینده مجلس٬ این پیامک‌ها در راستای آن است که بگوید فرد معرفی شده در راستای همان گزینه‌های قبلی است و تعمدا فضایی ایجاد می کنند که به نمایندگان ذهنیت خاصی را القا کنند.

ایمن‌آبادی همچنین توضیح داده بود: از لحظه معرفی فرهادی و ظرف چند ساعت گذشته، جریان پیامک‌های منفی علیه فرهادی در جهت تشویش اذهان نمایندگان شروع شده و ادامه دار است که اگر جلوی آن گرفته نشود، در هفته آینده بیشتر خواهد شد لذا لازم است مسئولان امر دخالت کنند.

با کنترل فضای عمومی مجلس از شدت پیامک‌ها کاسته شده است

ابراهیم نکو در عین حالی که بر احتمال موفقیت فرهادی در اخذ رای اعتماد از نمایندگان تاکید می‌کند٬ به انتشار پیامک‌های تخریبی علیه فرهادی اشاره می‌کند و به خبرنگار پارلمانی ایلنا می‌گوید: متاسفانه از ابتدای معرفی آقای فرهادی به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی تعدادی پیامک تخریبی علیه ایشان به تلفن همراه برخی نمایندگان مجلس ارسال شد که البته از شدت و قوت این پیامک‌ها رفته رفته و با کنترل فضای عمومی مجلس کاسته شد.

به گفته‌ او چنین پیامک‌هایی نیز برای وزرای پیشنهادی پیشین نیز اتفاق افتاد که در نتیجه آرای نهایی نمایندگان بی تاثیر نبود.

نمایندگان اذعان دارند آغاز چنین پیامک‌هایی از زمان مجلس نهم شروع شد و در مناسبات مختلف٬ چنین پیامک‌های ارسال می‌شد اما پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور و معرفی کابینه به دولت فعالیت این رسانه‌ها برای ارسال پیامک‌ها شدیدتر شد. با اینهمه هنوز کسی نمی‌داند این سامانه‌های ۵رقمی از کدام منبع پیام می‌فرستند. هرچند پیدا کردن چنین موضوعی کار سختی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز