خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن متخصصان محیط زیست ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

مختومه شدن پرونده آلودگی آب تهران، نیاز به بررسی بیشتری دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۲۳

به نظر نمی‌آید که چنین اظهار نظری کامل باشد، این مساله نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد / باید مشخص شود؛ سامانه پایش نیترات در تهران، برای حل مشکل آلودگی احتمالی آب در تمامی تصفیه خانه‌ها نصب شده است یا خیر.

یک متخصص محیط زیست و مدیریت منابع آب با اشاره به اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر تهران در ارتباط با مختومه شدن پرونده آلودگی آب تهران، گفت: این اظهارنظر قاطعانه، جای بحثو بررسی بیشتری دارد.

مجیدعباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت آلودگی آب تهران گفت: براساس آمار سازمان آب، حدود ۴۵ الی ۵۰ درصد آب تهران از چاه‌ها تامین می‌شود، در حالی که اگر آب یک شهر از طریق منابع آبی پشت سد تامین شود، سالم‌تر خواهد بود اما به دلیل محدودیت‌ها و کم آبی‌هایی که در تهران وجود دارد، این امکان فراهم نیست.

وی افزود: با وجود آنکه می‌توان گفت که در حالت کلی آب شرب تهران مشکل فلزات سنگین و نیترات را ندارد، اما آلودگی آب در برخی مناطق تهران را نه می‌توان نفی کرد و نه بدون انجام مطالعات کافی آن را تایید کرد.

این متخصص مدیریت منابع آب با اشاره به صحبت یکی از اعضای شورا شهر تهران در مورد مختومه شدن پرونده آلودگی آب تهران به دلیل ایجاد سامانه پایش نیترات و نیتریت گفت: این اظهارنظر قاطعانه جای بحثدارد، زیرا به نظر نمی‌آید که چنین اظهار نظری کامل باشد، این مساله نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

وی در پاسخ به اینکه «آیا با ایجاد سامانه پایش نیترات در تهران، مشکل آلودگی احتمالی آب حل خواهد شد»، گفت: باید مشخص شود که آیا این سامانه که روش معمول برای نیترات زدایی از آب است در تمامی تصفیه خانه‌ها نصب شده است یا خیر. همچنین سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری که امکاناتی برای سنجش آلودگی آب به صورت مقطعی را دارند؛ بهتر است که سامانه مانیتورینگ آب به صورت مداوم و در تمامی مناطق رانیز در دستور کار قرار دهند.

این استاد دانشگاه افزود: یکی از مشکلات حوزه آب در کشور ما مدیریت چند بخشی آن است وزارت بهداشت، ‌شهرداری‌ها و سازمان آب همه از جمله متولیان این امر هستند در حالی که برای مسئله آب، باید مدیریت یکپارچه‌ای ایجاد شود، زیرا در این صورت است که می‌توان وضعیت آب و مسائل مربوط به آلودگی آن را از یک نهاد پرسید و توقع جوابگویی داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز