خبرگزاری کار ایران

درجلسه فراکسیون‌جوانان مطرح شد؛

دغدغه‌های نمایندگان‌مجلس از حوزه وزارت‌ورزش / گلایه از غفلت معاونان وزیر از حوزه‌جوانان

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۰۱

در این جلسه که اعضای فراکسیون جوانان مجلس و برخی از معاونین و دستیاران وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشتند، ‌ به بحثو بررسی در رابطه با موضوعات مربوط به جوانان در این وزارتخانه پرداختند.

وزیر ورزش و جوانان در جلسه فراکسیون جوانان گفت: یکی از راهکارهای تقویت حوزه جوانان در این وزارتخانه، ارتقای جایگاه جوانان است و باید این ارتقا به حدی برسد که مثل جایگاه ریاست جمهوری که امضای نافذی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، ‌ فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی عصر دیروز(یکشنبه، ‌ ۲ آذرماه) با حضور محمود گودرزی، ‌ وزیر ورزش و جوانان مجلس تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که اعضای فراکسیون جوانان مجلس و برخی از معاونین و دستیاران وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشتند، ‌ به بحثو بررسی در رابطه با موضوعات مربوط به جوانان در این وزارتخانه پرداختند.

بذرپاش: جوانان ایران، آرمان خواه ترین جوانان میان ملت ها هستند
مهرداد بذرپاش، ‌ رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی طی این جلسه با بیان اینکه با ادغام حوزه ورزش و جوانان تحت عنوان یک وزارتخانه این نگرانی می رفت که جوانان به فراموشی سپرده شوند، ‌ گفت: یک سوم جمعیت کشور را تعریف بین المللی جوانان تشکیل می دهد البته درخواست تشکیل وزارتخانه ای صرفا تحت عنوان جوانان نیز توقع بیجایی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جوانان امروز ایران اسلامی بهترین جوانان در میان ملت ها هستند، ‌ عنوان کرد: جوانان هم مومن، هم نخبه و هم آرمان خواه ترین جوانان بوده که همه ما باید قدر آنها را بدانیم چرا که همین جوانان آینده ساز کشور خواهند بود.

بذرپاش تصریح کرد: اقدامات، ابتکارات و افتخارات کنونی ایران نیز مرهون جوانان رشید ملت ایران است که نباید به آنها به خاطر ۳ میلیون تومان وام ازدواج بی احترامی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان ما شأنی جز خدمتگزاری به ملت، ‌ به ویِژه به جوانان ندارند، ‌ یادآور شد: مهم این است که آنها را باور کنیم و بستر لازم را برای شکوفایی آنها فراهم آوریم و آن زمان است که می توانیم ببینم آنها چه افتخاری خواهند آفرید و چگونه دنیا را شگفت زده خواهند کرد.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: جوانان ایران آنقدر الگو دارند که نیازمند الگوهای بی ربط نیستندو آنقدر الگو داریم که رسانه ها نیز از آن عقب مانده اند.

گودرزی: هماهنگی ۱۸ سازمان وابسته به امور جوانان کار دشواری است

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در ادامه این جلسه با بیان اینکه تا کنون نتوانسته ایم در حوزه جوانان به توفیقی که در حوزه ورزش کسب کرده ایم، برسیم گفت: علت آن نیز شاید این باشد که ورزش به موضوع و عملکرد می پردازد در حالی که حوزه جوانان مربوط به فرایند و محتوا است.

وی در ادامه با ذکر مثالی به ورزش وزنه برداری اشاره کرد و یادآور شد: در رشته وزنه برداری کار مشخص است یعنی با استعدادیابی و آموزش می توان به نتایج مطلوب رسید اما در حوزه جوانان به علت وجود اشتراکات با پیچیدگی های خاصی روبرو هستیم که ما را با مشکلاتی در مدیریت روبرو می کند.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه حوزه جوانان فرابخشی است، ‌ تأکید کرد: از آنجایی که مشکلات حوزه جوانان متنوع و متعلق به سازمان های زیادی است، هماهنگ کردن ۱۸ سازمان که وظیفه خدمات رسانی به حوزه جوانان را دارند کار دشواری است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به سطح اعتبار اختصاص یافته به این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان از لحاظ تخصیص اعتبار قبل از وزارت دادگستری که آخرین وزارتخانه است قرار گرفته که همین امر ما را با مشکلاتی روبرو می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه وزارت ورزش و جوانان هماهنگی سازمان ها بوده و وظیفه اجرا ندارد، ‌ عنوان کرد: متأسفانه تضمین اجرایی برای تحقق منویات این وزارتخانه وجود ندارد.

گودرزی همچنین با اشاره به این مطلب که وزارت ورزش و جوانان دارای ۷ معاونت است که تنها یک معاونت آن اختصاص به حوزه جوانان دارد، ‌ بیان کرد: یکی از راهکارهای تقویت حوزه جوانان در این وزارتخانه، ارتقای جایگاه جوانان است و باید این ارتقا به حدی برسد که مثل جایگاه ریاست جمهوری که امضای نافذی دارد، ‌ معاونت مربوط به جوانان این وازرتخانه نیز نفوذ داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان صحبت های خود از فراکسیون ورزش و جوانان مجلس درخواست همکاری در جهت تحقق مأموریت های این وزارتخانه و ارتقای سطح جایگاه و ساختار این مجموعه را داشت.

به گزارش ایلنا، ‌ در ادامه این نشست برخی از نمایندگان مجلس حاضر در این جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.

بر همین اساس، ‌ محمد حسن نژاد، ‌ عضو فراکسیون جوانان مجلس با بیان اینکه وزارت ورزش به تنهایی نمی تواند مشکلات جوانان را حل کند، خطاب به گودرزی گفت: گلایه مندی ما این است که معاونان شما بیشتر وقت خود را صرف پرسپولیس و استقلال کرده اند و به حوزه جوانان نمی پردازند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین شما می تواند با معرفی جایگاه قائم مقام وزارت در امور جوانان مشکلات مربوط به حوزه ساختاری جوانان در وزارتخانه را برطرف کنید.

وزارت ورزش از ظرفیت مجلس برای کسب ضمانت اجرایی فعالیت خود استفاده کند
ابوالقاسم جراره، ‌ سخنگوی فراکسیون ورزش و جوانان نیز در ادامه این نشست در رابطه با شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان گفت: متأسفانه با ادغام وزارت ورزش و جوانان، ‌ امور مربوط به جوانان مغفول ماند و این وزارتخانه فعالیتی در جهت هویت بخشی به جوانان صورت نداده است.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت ورزش می تواند با ارائه پیشنهادی به مجلس، ضمانت اجرایی لازم برای فعالیت در حوزه جوانان را کسب کند.

اهمیت توسعه زیرساخت ها در وزارت ورزش و جوانان
در ادامه این جلسه، ‌ عباس قائید رحمت، ‌ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان نباید صرفا به پیگیری امور جوانان بپردازد بلکه باید با ورود مستقیم به این حوزه، ‌ مشکلات موجود را با توسعه زیرساخت ها برطرف کند که مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی همکاری با وزارتخانه را در این زمینه دارد.

لزوم فعالیت وزارت ورزش و جوانان در سطح ملی
رحمت الله نوروزی نیز با ابراز تأسف از اینکه پیگیری های وزارت ورزش و جوانان منوط به فوتبال شده است، ‌ عنوان کرد: این وزارتخانه امور مربوط به جوانان و بانوان را در نظر نمی گیرد و تا کنون باعثکاهش آمار بیکاری در جامعه نشده است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در بحثتسهیلات منابع و مصارف لازم است وزارت ورزش و جوانان حمایت لازم را در جلسات شورای عالی اشتغال به عمل آورد و فعالیتی در سطح ملی داشته باشد.

عدم فعالیت معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان در مجلس
محمدحسن آصفری، ‌ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این نشست به بیان ضعف عملکرد وزارت ورزش و جوانان و معاونان این وزارتخانه پرداخت و گفت: معاون پارلمانی وزیر ورزش به جمع نمایندگان نمی آید و پاسخگوی سوالات آنها نیست.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مسأله جوانان یک فرصت است که اگر به آن توجه نشود به تهدید تبدیل خواهد شد.

وزارت ورزش و جوانان مسئول تبیین سیاستگذاری هاست
محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه با تشکر از عملکرد امیررضا خادم، ‌ معاون پارلمانی وزارت ورزش گفت: تأکید ما این است که اقدامات ریشه ای که در حوزه جوانان آغاز شده ادامه یابد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نهم با تأکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان متولی عملیات اجرایی نبوده اما مسئول تبیین سیاستگذاری هاست، ‌ یادآور شد: گاهی با اصلاح یک قانون می تواند مشکل بزرگی از یک وزارتخانه را حل کرد لذا ما در مجلس آماده ایم تا در حوزه نظارت و قانونگذاری به این وزارتخانه کمک کنیم.

وی در ادامه در خصوص مسکن مهر و تبدیل نام این طرح به مسکن اجتماعی مشکلی از مردم رفع نخواهد کرد، ‌ عنوان کرد: هم اکنون ۱ میلیون زوج جوان در کشور داریم که با مشکل مسکن روبرو هستند لذا لازم است وزارت ورزش و جوانان در مواردی برای حل برخی از مشکلات پیشنهاداتی را به مجلس ارائه دهد.

رئیس جمهور شخصا برای افزایش اختیارات حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان وارد شود
در ادامه این نشست، ‌ سید محمد بیاتیان، ‌ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه وزارت ورزش و جوانان را متولی امور جوانان دانست و اظهار کرد: ردیف بودجه هایی به برخی وزارتخانه ها برای امور جوانان اختصاص داده می شود که مشخص نیست در نهایت این بودجه صرف چه اموری می شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: لازم است برای حل برخی مشکلات در این زمینه شخص ریاست جمهوری وارد شود تا اختیارات بیشتری به حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان داده شود.

به گزارش ایلنا، ‌در پایان جلسه فراکسیون جوانان مجلس، ‌ برخی معاونان وزیر ورزش و جوانان به ارائه گزارش هایی در رابطه با عملکرد این وزارتخانه در حوزه جوانان پرداختند که در نهایت قرار شد بررسی های لازم در جلسه های آتی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز