خبرگزاری کار ایران

ارزیابی معاون فرهنگی ارشاد از هفته کتاب: همه چیز خوب بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۸۹۹

امسال برای نخستین بار به صورت گسترده مشارکت بیشتر نهاد‌ها، سازمان‌ها و موسساتی که امکان ورود به این بحثرا داشتند فراهم شد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ جلوگیری از محدود شدن برنامه‌های کتاب و کتابخوانی به هفته کتاب و رویه شدن جریان کتابخوانی در سازمان‌ها و نهادهای دولتی را از مهم‌ترین اهداف درگیر کردن آن‌ها در بیست ودومین هفته کتاب جمهوری اسلامی دانست.

سیدعباس صالحی گفت: زمانی می‌توانیم مطمئن باشیم که بحثکتاب و کتابخوانی به اعماق اجتماع نفوذ می‌کند که مجموعه‌هایی که به صورت ثابت امکان مداخله در این بحثرا دارند خود متکفل کتاب و کتابخوانی باشند. با این نگاه امسال برای نخستین بار به صورت گسترده مشارکت بیشتر نهاد‌ها، سازمان‌ها و موسساتی که امکان ورود به این بحثرا داشتند فراهم شد.

صالحی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد در این حوزه وظایف و مسئولیت‌های متعددی دارد، تصریح کرد: به عنوان یک وزارتخانه و یک سازمان هم امکانات و هم مخاطبان محدودی دارد و درگیر کردن وزارتخانه‌های بیشتر با جامعه مخاطب بیشتر موجب می‌شود که این درگیری تنها در هفته کتاب متوقف نماند و این سازمان‌ها ونهاد‌ها با حساس شدن در حوزه کتاب در کل سال بتوانند در این حوزه فعالیت کنند.

او همچنین دررابطه با سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه بهره‌مندی از ابزارهای به روز برای ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: طبیعتا حامل‌های جدید کتاب، امروزه بسیار مطرح‌اند، هدف ما زمانی که از کتاب اسم می‌بریم تنها حامل کاغذی آن نیست علیرغم اینکه حامل کاغذی همواره یکی از جدی‌ترین و موثر‌ترین حامل‌ها بوده و خواهد بود، اما حامل‌های جدید نیز می‌تواند این نقش را داشته باشد. از این رو امسال یکی از محورهای مهم سیاست گذاری در هفته کتاب به حامل‌های نوین ارتباطی اختصاص یافته است.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد حضور حامل‌های الکترونیک در حوزه کتاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نه تنها ورود رسانه‌های الکترونیک به حوزه کتاب و کتابخوانی مخرب نخواهد بود، بلکه فرصتی است که دسترسی‌های کتاب را راحت‌تر و ارزان‌تر می‌کند و امکان ارتقای علمی از طریق تکنولوژی‌های ارتباطی را فراهم می‌کند. در واقع این مسئله فرصت‌های جدیدی را به دلایل ویژگی‌های خاص خودپدید می‌آورند؛ این نگاه همواره مورد توجه هفته کتاب بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز