خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

وصیت‎نامه شهدای لرستان جزء میراث، هویت و اصالت ما است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۸۳۲

وصیت‎نامه شهدا جزء میراث، هویت و اصالت ما هستند و اگر آنها را به نسل امروز و آینده به خوبی انتقال ندهیم، ممکن است، تاریخ واقعیت‏‎ها و حقایق را نتواند، به نسل‏‌های ما انتقال دهد و یا دستخوش تغییر کند.

استاندار لرستان گفت: وصیت‎نامه شهدا جزء میراث، هویت و اصالت ما هستند و اگر آن‌ها را به نسل امروز و آینده به خوبی انتقال ندهیم، ممکن است، تاریخ واقعیت‏‎‌ها و حقایق را نتواند، به نسل‏‌های ما انتقال دهد و یا دستخوش تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‎آباد، هوشنگ بازوند در جلسه اتاق فکری فرهنگی در لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید را تقدم انقلاب کرده از این تعداد وصیت‎نامه بیش از ۵۸۰ شهید بزرگوار در دسترس است که ما به منظور جمع‎آوری، ثبت، بازنویسی و… وصیت‏نامه‏‌های این شهدا با بنیادی به نام دانش‎نامه‌نگاری ایران که این کار را به خوبی انجام می‌‏‌دهد، قراردادی را می‌‎بندیم، تا آثار شهدای لرستان از این طریق به نسل جوان معرفی و بیان شود.

استاندار لرستان گفت: با بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران برای جمع‎آوری، ثبت و بازنویسی وصیت‌نامه‎های حدود ۵۸۰ شهید استان لرستان قرارداد بسته می‌‎شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتقال اسناد و وصیت‎نامه‏‌های شهدای استان به نسل آینده یک کار ارزشمند و مهم است که ما نباید از کنار آن به راحتی عبور کنیم.

بازوند ادامه داد: بنیاد دانش‎نامه‏ نگاری ایران یکی از بنیادهایی است که وابسته به وزارت علوم و تحت نظر بنیاد شهید کشوری است که اگر این کار را برای ما انجام دهد، نصف اعتبار آن را از بنیاد شهید کشور می‌‎گیریم.

وی عنوان کرد: کار جمع‎‏آوری، ثبت و بازنویسی آثار و وصیت‎نامه‎های شهدا کار سختی است، اما این بنیاد به خوبی آن را انجام و کلمات با معنا و مفهوم را در آثار شهدا به صورت پاورقی تفسیر می‌‏کند که این خود بسیار با ارزش است.

استاندار لرستان متذکر شد: شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند که این حق باید به خوبی ادا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز