خبرگزاری کار ایران

دربی هفتاد و نهم(۱۱)؛

استقلال‌یک - پرسپولیس۲ / بیمه‌درخشان با عالیشاه؛ طلسم‌‌قلعه‌نویی و تساوی‌‌ها با هم شکست

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۸۰۳

جدال تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفتاد و نهمین دربی با برتری سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید.

جدال تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفتاد و نهمین دربی با برتری سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید تا طلسم تساوی‌ها و قلعه‌نویی با هم بشکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آخرین دیدار از هفته پانزدهم لیگ‌برتر تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هفتاد و نهمین دربی پایتخت از ساعت۱۸:۰۰در در حضور حدود ۷۵هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی با قضاوت یدالله جهانبازی و کمک‌های محمدرضا ابوالفضلی و حسن ظهیری به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید تا سرخ‌ها نوزدهمین پیروزی تاریخ خود را مقابل آبی‌ها جشن بگیرند.

نیمه نخست

این بازی در حالی با سوت جهانبازی و با ۵ دقیقه تاخیر آغاز شد که استقلالی‌ها به مناسبت درگذشت غلامحسین مظلومی با لباس‌های مشکلی وارد زمین شدند تا یاد این اسطوره تیم ملی و استقلال را گرامی بدارند.

درگیری آرش برهانی و محسن بنگر در دقیقه ۵ شاید یکی از مهمترین اتفاقات نیمه نخست بود که تا حدودی فضای بازی و نیمکت دو تیم را متشنج کرد که این حاشیه‌ها با دستور داور دیدار پایان یافت. برخورد هاشم بیگ‌زاده با محسن بنگر در درون محوطه جریمه سرخ‌ها هم باعثاعتراض آبی‌ها به داور این دیدار شد که قلعه‌نویی و نیمکتش مدعی پنالتی بودند ولی جهانبازی اعتقادی به پنالتی نداشت. بازی سرد و کسل‌کننده دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه ۴۴ بر روی کرنری که خسرو حیدری روی دروازه پرسپولیس فرستاد سجاد شهبازاده از بین مدافعان قرمزپوش توپ را به قعر دروازه نیسلون فرستاد تا تمیش را برنده به رختکن بفرستد. این نخستین گل بازی دو تیم بعد از بیش از ۴۰۰ دقیقه بود چراکه ۴ دیدار اخیر این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

نیمه دوم

مهمترین صحنه بازی در نیمه دوم در دقیقه ۴۷ اتفاق افتاد که البته محسن فروزان ناجی دروازه آبی‌ها شد. ارسال نوروزی با ضربه سر نوری همراه شد که فروزان با واکنشی به موقع دروازه تیمش را نجات داد.

در دقیقه ۵۷ بالاخره جهانبازی دست به جیب شد تا محسن بنگر که در چندین صحنه شاهد درگیری‌اش با بازیکنان استقلال بودیم نخستین اخطاری این دیدار باشد. تیموریان هم دومین بازیکنی بود که از داور این دیدار کارت زرد گرفت.

در دقیقه ۷۳ مهدی طارمی که به جای علی‌عسگر به زمین آمده بود روی اشتباه بیک‌زاده با ضربه‌ای اکروباتیک دروازه استقلال را تهدید کرد که ضربه زیبای این بازیکن با برخورد به تیر دروازه به زمین بازی برگشت.

در دقیقه ۷۴ محمد نوری موفق شد روی پاسی که طارمی با سر برای او فراهم کرده بود به ضربه‌ای دقیق طاق دروازه فروزان را فرو بریزد تا بازی را به تساوی بکشد.

در دقیقه ۷۷ درگیری شدید فخرالدینی و عالیشاه صحنه زشتی را در زمین بازی بوجود آورد که محمد نوری با حضور به موقع به قائله این درگیری پایان داد. جهانبازی هم به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد.

در دقیقه ۸۲ امید عالیشاه با گلی که به ثمر رساند ورزشگاه آزادی را به حد انفجار رساند. خطای فخرالدینی سمت راست خط دفاعی آبی‌ها بهترین فرصت را به پرسپولیس داد تا سرنوشت بازی را رقم بزند. ارسال نوروزی روی سر عالیشاه فرود آمد و این بازیکن در حالیکه هیچ مدافعی با وی یارگیری نکرده بود دروازه فروزان را برای دومین بار باز کرد. عالیشاه به حدی ذوق زده بود که پیراهن خود را از تن خارج کرد و دومین کارت زرد را به جان خرید تا اخراجی این بازی بزرگ باشد.

در دقیقه ۸۶ صادقی در موقعیت آفساید دروازه‌نیلسون را باز کرد که کمک‌داور پرچمش را بالا برده بود تا ناکامی آبی‌ها را اعلام کند.

پرسپولیس با این پیروزی ۲۲ امتیازی شد و در جایگاه هفتم قرار گفت و استقلال نیز با این شکست همچنان با ۲۴ امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد.

ترکیب‌استقلال:محسن فروزان، امیرحسین صادقی(کاپیتان)، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی(خرسندنیا)، پژمان نوری(مگویان)، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، سجاد شهباززاده و آرش برهانی

ترکیب‌پرسپولیس:نیلسون، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، اومانا، مهرداد کفشگری، رضا حقیقی(نوراللهی)، محمد نوری(کاپیتان)، امید عالیشاه، حمید علی عسگر(مهدی طارمی) و هادی نوروزی(دغاغله)

برخی از حاشیه‌های این دیدار به این شرح بود:

- بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت غلامحسین مظلومی اسطوره تیم ملی و استقلال آغاز شد.

- قرمزپوشان در حالی پا به این رقابت مهم گذاشتند که نام هیچ اسپانسری بر روی پیراهن آنها درج نشده بود. بر روی پیراهن پرسپولیس شعار «یا حسین» درج شده بود.

- ترانه‌هایی از مرحوم مرتضی پاشایی خواننده فقید کشورمان در ورزشگاه پخش شد.

- از خانواده‌شهدا قبل از دربی تقدیر شد.

- کارلوس‌ کی‌روش سرمربی تیم ملی در ورزشگاه از نزدیک شاهد این دیدار بود.

- کاپیتان‌های دو تیم سرخابی پیش از آغاز این دیدار به مناسبت هفته بسیج مورد تجلیل قرار گرفتند.

- رضا قوچان‌نژاد مهاجم مشهدی تیم ملی فوتبال کشورمان برای تماشای این دیدار در ورزشگاه آزادی حضور یافت.

- با پیروزی پرسپولیس در این دیدار طلسم شکست‌ناپذیری امیر قلعه‌نویی در دربی‌ها نیز شکسته شد. قلعه‌نویی در ۱۱ سال ۹ بار مقابل سرخ‌ها قرار گرفته بود که شکستی در کارنامه نداشت. البته حمید درخشان هم ۵ بازی مقابل آبی‌ها بوده که شکشت نخورده است.

دو تیم استقلال و پرسپولیس پیش از این ۷۸ بار با یکدیگر روبرو شده‌ بودند که حاصل تلاش دو تیم ۲۴ برد برای استقلال، ۱۸ برد برای پرسپولیس و ۳۶ تساوی بود که با این برد نوزدهمین پیروزی سرخ‌ها در تاریخ دربی پایتخت ثبت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز