خبرگزاری کار ایران

عبدالفتاح السیسی:

مصر آماده اعزام نیرو به کشور مستقل فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۷۱۴

نیروهای مصری به پلیس محلی کمک خواهند کرد اما تا ابد در فلسطین نمی‌مانند بلکه برای مدت زمانی مشخص در این کشور خواهند ماند.

رئیس‌جمهوری مصر از آمادگی قاهره برای اعزام نیروی نظامی به کشور مستقل فلسطین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» گفت که مصر آماده اعزام نیروی نظامی به کشور احتمالی فلسطین است.

السیسی افزود که نیروهای مصری به پلیس محلی کمک خواهند کرد اما تا ابد در فلسطین نمی‌مانند بلکه برای مدت زمانی مشخص در این کشور خواهند ماند.

وی تاکید کرد که در وهله اول باید یک کشور فلسطینی وجود داشته باشد تا نیرو به آن اعزام شود.

رئیس‌‌جمهوری مصر که قرار است از فردا - دوشنبه - سفر خود به ایتالیا و فرانسه را ‎آغاز کند و با پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان نیز دیدار می‌کند، تصریح کرد که اعزام نیرو توسط مصر به کشور فلسطین پس از توافق با اسرائیل صورت می‌گیرد.

وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که درباره اعزام نیروی مصری به کشور فلسطین گفت‌وگویی طولانی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انجام داده است.

السیسی درباره تحولات لیبی نیز گفت که جامعه جهانی باید از ارتش لیبی و نه طرف دیگری در این کشور حمایت کند.

وی هر گونه دخالت نظامی مصر در لیبی را تکذیب کرد.

رئیس‌جمهوری مصر از تفاهم با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و از برقراری دوباره «روابط دوستانه و صمیمی» با آمریکا ابراز خرسندی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز